Mischien nog wat prematuur ,maar voor mij in ieder geval een reden om zelfs als het bod mocht slagen, mijn aandelen niet aan te melden.
Ik vraag dan wel aan de VEB hoe nu verder te handelen.
Onderstaand bericht plaats ik ook omdat ik er van uit ga dat G van der Baan en Brrrrrrrus dit forum ook volgen.
Andere succesvolle VEB acties:
Vodafone Libertel (uitkoopprocedure)
Op 13 januari 2003 deed Vodafone Group Plc een bod van 11 euro op de resterende aandelen van Vodafone Libertel. Vervolgens werd de beursnotering beëindigd en startte Vodafone Group een uitkoopprocedure. In de uitkoopprocedure gaf Vodafone Group aan dat naar haar mening de uitkoopprijs diende te worden vastgesteld op 11 euro, de prijs van het bod. Daartegen werd verzet aangetekend door de VEB, mede namens een groep ontevreden aandeelhouders. De ondernemingskamer heeft de uitkoopprijs uiteindelijk definitief vastgesteld op 16,50 euro maar liefst 5,50 euro - 50% - hoger dan het bod dat moeder Vodafone in 2003 uitbracht. De hogere uitkoopprijs volgt op het deskundigenonderzoek van Traas, Izeboud en Van den Boom, die een prijs van 16,50 euro adviseerden.
Volker Wessels (uitkoopprocedure)
Op 13 maart 2003 werd het bod van de familie Wessels op bouwconcern Volker WesselsStevin aangekondigd. Het bod bedroeg 21 euro in contanten en hield een premie van 74,4 procent boven de beurskoers in. Op het eerste gezicht een genereus bod, maar nadere analyse temperde het enthousiasme. De vergelijkingsbasis was mager, want op 13 maart 2003 bereikte de AEX-index een dieptepunt van 217,80. Bovendien had VWS de koers zelf gedrukt door met een pessimistische– of voorzichtige – winstprognose voor 2003 tekomen: de winst van 2002 zou in 2003 autonoom niet worden geëvenaard. Op 20 december 2007 heeft de Ondernemingskamer (OK) uitspraak gedaan in de uitkoopprocedure Koninklijke Volker Wessels Stevin (VWS). De OK volgt in haar beschikking de conclusies van de onderzoekers en stelt vast dat de prijs per aandeel 41 euro dient te bedragen.