Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

TRUMP

79.134 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3949 3950 3951 3952 3953 3954 3955 3956 3957 » | Laatste
pietje-2005
1
quote:

mjmj schreef op 4 april 2025 15:24:

iPhones 3,5 keer zo duur in de US?
finance.yahoo.com/news/wall-streets-b...
Maar, eeh, die yanken zijn toch steenrijk, en zo ?
Mag allemaal, en in ieder geval zo veel mogelijk in de JoeEsEe, nog veel duurderderder ;-)
Daar lachen ze om, hoge prijzen.
De pensioenen en lonen gaan toch ook door het dak ? En de banen ?
Of, was dat bananen ? ;-)
PierreK
0
Bench
0
quote:

PierreK schreef op 4 april 2025 15:51:

Hoorde net dat China geen belangrijke aardmetalen meer gaat leveren aan de VS.
ik begrijp ook niet dat dit geen reaktie is van anderen, bv de EU, als Trump zegt op staal een aluminum hoge tarieven dan zou mijn antwoord zijn, dan krijg je niks meer,. Ik denk dat ie dan snel terug komt op zijn besluit.
jogoopyl
1
nou moe ... alle tech-aandelen er plotsklaps uit bij mij ... had er stops op zitten om grote schommelingen wat voor te zijn (kan nl niet 24/7 alles opvolgen).

keerzijde is dat ik meteen wel cash genoeg heb om terug in te kopen als de grote storm wat gaan liggen is ... :-S
ffff
2
Het zijn barre, barre beurstijden. Vroeger was de sfeer in de KK zodanig dat heel wat bezoekers van de KK altijd wel geïnteresseerd waren in wat andere beleggers doen.
Onder dat oude motto, maar vooral ook omdat ik gemerkt heb dat er in de KK sinds enige tijd dan toch uiteindelijk weer eens meer over beleggen wordt gepraat: Shell aangekocht. Uiteraard op een uitgesproken dipkoers.

Nu Wolters Kluwer, Reed Elsevier , Unilever en Ahold Delhaize nog.

Barre beurstijden zijn uiteraard beroerd voor de totaalwaarde van de portefeuille, maar openen dan weer een mogelijkheid om bij te tanken....

Peter
Succes
0
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2025 15:30:

[...]

Sooo, dat grafiekje met de importheffingen in een tijdlijn sinds de jaren 30.... alleen een malloot bedenkt toch zoiets?
Een malloot van Yale?

Als je het in historisch perspectief plaatst en combineert met (de gevolgen) werkloosheid, import, etc ... kan het wel degelijk interessant zijn.

Met name voor figuren zoals Trump ... zijn plaatjes / grafiekjes een must!

en.wikipedia.org/wiki/Smoot%E2%80%93H...

-------

Yale budget lab ....
The Budget Lab at Yale is an innovative center that is quickly establishing itself as a go-to, proof-of-concept think-thank for federal government policies. The Lab is led by Natasha Sarin, Professor of Law at Yale Law School; Danny Yagan, Associate Professor of Economics at UC Berkeley, and Executive Director Martha Gimbel.
voda
1
Beursblik: markten nog altijd niet gewend aan atypische politicus Trump
04-apr-2025 14:32

Trump voert gewoon verkiezingsagenda uit.

(ABM FN-Dow Jones) Beleggers hebben het moeilijk met de grillen van Donald Trump en velen moeten nog steeds moeten wennen aan het atypische beleid van de Amerikaanse president. Dit zei marktanalist Philip Marey in gesprek met ABM Financial News.

Aandelenbeleggers reageren nog steeds heftig op de plannen en retoriek van Trump, die standvastiger blijkt te zijn dan velen van tevoren van de 'dealmaker' hadden verwacht.

Ook vandaag reageren beleggers als door een wesp gestoken op de tegenmaatregelen die China aankondigde. Dat drukte de beurzen nog dieper in het rood.

Volgens Marey is het niet zo gek dat China en Europa met flinke tegenmaatregelen komen of dreigen, immers "deze beide economische grootmachten hebben wat meer vet op de botten en kunnen daardoor met een wat gestrekter been de wedstrijd in".

Als het gaat om de Amerikaanse economie, dan verwacht Marey eerder een economische groeivertraging dan een recessie. Maar Marey waarschuwde wel dat de risico's flink zijn toegenomen.

De marktanalist van Rabobank wees daarbij op de recente uitspraken van Trump. De president zei dat een tijdelijke recessie best mogelijk is tijdens het doorvoeren van structurele veranderingen.

De Amerikaanse consument heeft het volgens Marey ook "best lastig", maar de private arbeidsmarkt blijft relatief sterk en de Amerikaanse economie is in het verleden behoorlijk veerkrachtig gebleken, benadrukte de analist.

Over Trump zei Marey dat deze "atypische politicus gewoon zijn verkiezingsagenda uitvoert en mensen daaraan zullen moeten wennen, want hij is nog niet klaar".

Door: ABM Financial News.
voda
1
Trump: mijn beleid verandert niet
04-apr-2025 14:58

Markt nog niet gewend aan beleid Amerikaanse president.

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse president Donald Trump heeft investeerders die overwegen om te investeren in de VS verzekerd dat zijn beleid niet zal veranderen.

"Aan de vele investeerders die naar de VS komen en enorme bedragen investeren, mijn beleid zal nooit veranderen. Dit is een geweldig moment om rijk te worden, rijker dan ooit!!!", plaatste Trump vrijdagmiddag op Truth Social.

Ondertussen beleven de financiële markten hun tweede grote verliesdag op rij, nadat Trump woensdagavond een lange lijst van importheffingen aankondigde. Die heffingen vielen flink hoger uit dan waarop de markten hadden gerekend.

Beleggers hebben het moeilijk met de grillen van Trump en velen moeten nog steeds moeten wennen aan het atypische beleid van de Amerikaanse president, zo zei marktanalist Philip Marey in gesprek met ABM Financial News. Terwijl Trump toch gewoon zijn verkiezingsagenda uitvoert , benadrukte de analist.

Inmiddels is China al met tegenmaatregelen gekomen en heeft Europa al laten weten te werken aan een pakket met maatregelen.

Door: ABM Financial News.
AEX900
4
China doet hetgeen als enige zal helpen. Niets meer leveren aan de USA. Lopen ze binnenkort blootvoets en met alleen nog een lendenschort omdat in de VS niets hiervan wordt gemaakt. (of onbetaalbaar duur).

Ook al haalt Trumpf de industrie terug, dan duurt dit nog vele jaren van planning/bouw/inwerken medewerkers.
Ook moeten de machines hiervoor vanuit het buitenland komen (China, Japan, Duitsland) want de amerikanen hebben alleen software. Trump ligt dan allang onder de groene zoden voordat dit effect gaat hebben.
JP61V
0
Qoute:
"De Amerikaanse consument heeft het volgens Marey ook "best lastig", maar de private arbeidsmarkt blijft relatief sterk en de Amerikaanse economie is in het verleden behoorlijk veerkrachtig gebleken, benadrukte de analist."

Er komen vooral laagbetaalde banen bij.
Paul
1
Ongelofelijk, mijn hele jaarwinst verdampt deze week. Ik heb zojuist 10 procent eruit gegooid. Ik wilde vooral op amerika gerichte aandelen verkopen. Maar als ik zie dat heijmans en bam vandaag kelderen, dan zie ik de logica niet. Alibaba keldert ook, doen nauwelijks business met Amerika. Vind het moeilijk om te selecteren zo. Heb oa Ing verkocht ivm mogelijke recessie en dalende rente. Historisch staan aandelen nog best hoog. Als ik een rode knop had waarmee ik in een keer alles had kunnen verkopen, had ik het misschien wel gedaan.
JP61V
1
Trump, de kleuter die van z'n kiezers en de republikeinen aan het stuur mag zitten, verprutst alles wat in jaren is opgebouwd.

Bye bye America.
Bench
1
quote:

JP61V schreef op 4 april 2025 16:35:

Trump, de kleuter die van z'n kiezers en de republikeinen aan het stuur mag zitten, verprutst alles wat in jaren is opgebouwd.
yep, en dan nog zeggen dat bedrijven naar USA moeten komen, ik denk die staan echt te springen, not.
Succes
0
quote:

JP61V schreef op 4 april 2025 16:35:

Bye bye America.
"No, it's pretty straight forward" ... volgens Rubio.

Oftewel .... ben ik nou zo slim of jullie zo dom?

Het is maar een tijdelijke aanpassing van de markt ...

Als alle / veel bedrijven failliet zijn dan stabiliseert de markt vanzelf!

www.youtube.com/watch?v=2D8QKeYo0do
'Markets are crashing': Rubio reacts to post-tariff news' - CNN
ffff
1
Paul,

Fijn dat je zo openhartig post. Het is altijd de moeite waard om te lezen wat andere beleggers bezig houdt, beroert en vooral wat ze doen.
Jij bent dus aan het verkopen gegaan en je hebt daarvoor redenen aangegeven. Ik heb juist diporders geplaatst en kocht vandaag een flinke scheut Shell.

Het enorme vermogensverlies door de snel zakkende beursindices neem ik al vele jaren voor kennisgeving. Al veel vaker postte ik: Stel je voor dat pensioenfondsen, Warren Buffet en consorten allemaal naar de uitgang rennen....? Gelukkig gebeurt dat niet. Die wachten koopjes af. Buffett heeft een gigantische oorlogskas....

Peter
Bench
0
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2025 16:47:

Iemand al uitgerekend wat de tech CEO's aan campagnegelden hebben betaald en wat ze persoonlijk verloren hebben aan marktkapitalisatie?

Een paar honderd miljoen vs vele miljarden.
ja dat zou nog een goede zijn. Apple Baas heeft ook gegeven en wordt vandaag erop afgerekend
Fender bass
3
quote:

Bench schreef op 4 april 2025 16:49:

[...]

ja dat zou nog een goede zijn. Apple Baas heeft ook gegeven en wordt vandaag erop afgerekend
www.newsweek.com/musk-bezos-zuckerber...

Hier hebben ze de rijkdom afname van de sponsoren van Trump berekend.
Succes
0
quote:

ffff schreef op 4 april 2025 16:44:

Paul,

Fijn dat je zo openhartig post. Het is altijd de moeite waard om te lezen wat andere beleggers bezig houdt, beroert en vooral wat ze doen.
Jij bent dus aan het verkopen gegaan en je hebt daarvoor redenen aangegeven. Ik heb juist diporders geplaatst en kocht vandaag een flinke scheut Shell.

Het enorme vermogensverlies door de snel zakkende beursindices neem ik al vele jaren voor kennisgeving. Al veel vaker postte ik: Stel je voor dat pensioenfondsen, Warren Buffet en consorten allemaal naar de uitgang rennen....? Gelukkig gebeurt dat niet. Die wachten koopjes af. Buffett heeft een gigantische oorlogskas....

Peter
Koopjes ... jij zegt het!

WTI Crude staat op 61.00 -8.89% en retaliations van diverse landen moeten nog komen ...
Bij een wereldwijde recessie gaat Shell, zoals tijdens corona 'kopje onder' ...

oilprice.com/Latest-Energy-News/World...

--------

En Diporder?

Shell staat zonet op day low Shell PLC ...
€29,49 -2,39 (-7,45%)
79.134 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3949 3950 3951 3952 3953 3954 3955 3956 3957 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
841,29  -36,13  -4,12%  04 apr
 Germany40^ 20.317,90 -6,44%
 BEL 20 4.093,59 -4,68%
 Europe50^ 4.824,24 -1,11%
 US30^ 38.321,70 0,00%
 Nasd100^ 17.407,90 0,00%
 US500^ 5.075,84 0,00%
 Japan225^ 32.219,50 0,00%
 Gold spot 3.038,43 0,00%
 EUR/USD 1,0960 -0,84%
 WTI 62,71 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

B&S Group SA +49,43%
Avantium +4,00%
Sif Holding +2,95%
Flow Traders +1,80%
Accsys 0,00%

Dalers

CVC CAPITAL -10,74%
THEON INTERNAT -9,24%
HEIJMANS KON -8,61%
ArcelorMittal -8,45%
SBM Offshore -7,98%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront