Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Rusland

75.012 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3743 3744 3745 3746 3747 3748 3749 3750 3751 » | Laatste
Pac-Man
1
quote:

Pandjesbaas schreef op 22 maart 2025 10:58:

Ik dacht dat Rusland geschorst was vanwege dopingkwesties, niet vanwege oorlog.
Oke dat zou kunnen, maar zoals ik dit bericht interpreteer ging het om de oorlog. Die schorsingen vanwege doping duren ook niet eeuwig natuurlijk.
pietje-2005
3
quote:

Pandjesbaas schreef op 22 maart 2025 10:58:

Ik dacht dat Rusland geschorst was vanwege dopingkwesties, niet vanwege oorlog.
Iedereen gebruikt toch doping ?
In Rusland was het ook nog via de staat georganiseerd, haha.
Maar ging meer om de oorlog, dacht ik, om geen extra propaganda te geven aan de aggressor ?
Mdv
0
Consequences of AFU’s strike on Engels-2 airfield in Saratov region of Russian Federation. SATELLITE IMAGES

19:38 21.03.2025 14?68125

A satellite from the American aerospace company Maxar recorded the aftermath of the attack by the Defence Forces on the warehouses of the Engels-2 airfield of the Russian Strategic Aviation in Saratov region on the night of 20 March.

m.censor.net/en/photonews/3542541/str...
Mdv
2
quote:

pietje-2005 schreef op 22 maart 2025 11:43:

[...]
Iedereen gebruikt toch doping ?
In Rusland was het ook nog via de staat georganiseerd, haha.
Maar ging meer om de oorlog, dacht ik, om geen extra propaganda te geven aan de aggressor ?
Ja klopt, sporters mogen onder een neutrale vlag meedoen als ze verklaren dat ze tegen de oorlog zijn
luchtschip
0
quote:

Pac-Man schreef op 22 maart 2025 09:00:

[...]

news.sky.com/story/russian-forces-cre...

Jouw berichtje is natuurlijk vermakelijk, maar
ze hadden kennelijk (zoals de meeste militairen) gasmaskers bij zich en rookten nog een peukje zeggen ze hier. Dus zal allemaal wel meevallen. Maar qua propaganda een prima post natuurlijk, dat ze zo hun best deden om enkele Russen (alsnog) te redden.

“Medici vechten om de voor 90% verstopte longen van de Russische strijders te redden.”

Je zou er bijna een traantje om wegpinken.

Als ik wist dat er Russen via een pijpleiding mijn kant opkwamen, en het scenario zou zijn dat ze geen gasmaskers bij zich zouden hebben, dan zou je daar natuurlijk zelf een giftig goedje in loslaten. Dan ga je niet wachten tot ze er zijn.

Is alweer van 9 maart, die actie.
Onterechte kritiek die je hier spuit.
De operatie van de Russen om door de pijplijn de Oekraïners aan te vallen, was volgens de Russen goed voorbereid.
Maar er klopten veel dingen niet.
Er waren gasmaskers, maar niet voor iedereen en die moesten maar zonder masker de lege gaspijp in.

Of de longen beschadigd zijn door het methaan van gas residuen of door extra CO2 vorming die naar onderin de pijp zakt is verder niet bekend.

er waren beelden in de niet meer gebruikte gaspijp van Russische soldaten met een gasmasker, zoals in deze video

video 3:59 minuut
www.google.nl/search?q=sudzha+pipelin...,vid:0dKLaqeXqXw,st:0

er zijn ook beelden van Russische soldaten zonder gasmasker in de gaspijp, zoals in deze 2 links

bsky.app/profile/did:plc:6y3honhec2jc...

Pac-Man
2
quote:

luchtschip schreef op 22 maart 2025 13:54:

[...]

Onterechte kritiek die je hier spuit.
De operatie van de Russen om door de pijplijn de Oekraïners aan te vallen, was volgens de Russen goed voorbereid.
Maar er klopten veel dingen niet.
Er waren gasmaskers, maar niet voor iedereen en die moesten maar zonder masker de lege gaspijp in.

Of de longen beschadigd zijn door het methaan van gas residuen of door extra CO2 vorming die naar onderin de pijp zakt is verder niet bekend.

er waren beelden in de niet meer gebruikte gaspijp van Russische soldaten met een gasmasker, zoals in deze video

video 3:59 minuut
www.google.nl/search?q=sudzha+pipelin...,vid:0dKLaqeXqXw,st:0

er zijn ook beelden van Russische soldaten zonder gasmasker in de gaspijp, zoals in deze 2 links

Mijn tip zou zijn om niet alle Russische en Oekraïense bloggertjes te geloven. Je bent overigens niet consistent in jouw opvattingen, de ene keer mag hier niets gedeeld worden omdat het afkomstig is van de Russen, dus onbetrouwbaar, maar als er een leuk verhaal van gemaakt kan worden dat jou uitkomt dan hecht je er ineens waarde aan.

Verbaast mij dat Putin zelf zo druk is geweest met de voorbereiding van dit soort aanvallen, zou normaliter meer iets voor de commandanten ter plaatse zijn.

Maar dat dit idee van Putin afkomstig is en dit kennelijk is uitgelekt en jij daar als eerste mee komt, petje af.

De Mossad en de CIA zouden jou denk ik graag hebben als werknemer.

Enige wat je niet handig hebt gedaan, is door het hier te benoemen. Nu weten de Russen dat er een lek is. Strategisch gezien kun je dit beter voor je houden. En alleen delen met betrouwbare Oekraïense autoriteiten.

Op jouw video’s zie ik de Russen ook niet creperen door het gas, en sowieso bijzonder dat er minimaal 80 Russen zo’n 12 kilometer door die pijp konden lopen. Om vervolgens afgeslacht te worden. Degene die het overleefden, daarvan waren de longen voor 90% verstopt, en kennelijk is er kosten nog moeite gespaard om deze jongens naar een medische faciliteit te krijgen om scans te maken en ze er bovenop te helpen.

Waarschijnlijk willen ze er achter komen hoe deze Russen ondanks deze omstandigheden deze bovenmenselijke prestatie konden leveren.

Zoals meneer Hammelburg het al eens zei;
Het eerste dat in de oorlog sneuvelt, is de waarheid.

Is ook logisch, het laatste dat Oekraïne moet doen is de Russen in de kaart spelen, dus ik snap die propaganda heel erg goed. Hopelijk zien veel Russen het en komen ze in opstand.

Maar wij zitten hier op een Nederlands forum, en denk niet dat die propaganda hier het verschil gaat maken. Dan neem je jezelf echt veel te serieus.
A3aan
1
quote:

Mdv schreef op 22 maart 2025 13:02:

[...]
Ja klopt, sporters mogen onder een neutrale vlag meedoen als ze verklaren dat ze tegen de oorlog zijn
Dat doen ze niet want dan is hun sportloopbaan wel voorbij als ze in Rusland terug komen. Een enkeling die het aandurft woont voorlopig niet in Rusland.
luchtschip
0
quote:

Pac-Man schreef op 22 maart 2025 14:34:

[...]

Mijn tip zou zijn om niet alle Russische en Oekraïense bloggertjes te geloven. Je bent overigens niet consistent in jouw opvattingen, de ene keer mag hier niets gedeeld worden omdat het afkomstig is van de Russen, dus onbetrouwbaar, maar als er een leuk verhaal van gemaakt kan worden dat jou uitkomt dan hecht je er ineens waarde aan.

Verbaast mij dat Putin zelf zo druk is geweest met de voorbereiding van dit soort aanvallen, zou normaliter meer iets voor de commandanten ter plaatse zijn.

Maar dat dit idee van Putin afkomstig is en dit kennelijk is uitgelekt en jij daar als eerste mee komt, petje af.

De Mossad en de CIA zouden jou denk ik graag hebben als werknemer.

Enige wat je niet handig hebt gedaan, is door het hier te benoemen. Nu weten de Russen dat er een lek is. Strategisch gezien kun je dit beter voor je houden. En alleen delen met betrouwbare Oekraïense autoriteiten.

Op jouw video’s zie ik de Russen ook niet creperen door het gas, en sowieso bijzonder dat er minimaal 80 Russen zo’n 12 kilometer door die pijp konden lopen. Om vervolgens afgeslacht te worden. Degene die het overleefden, daarvan waren de longen voor 90% verstopt, en kennelijk is er kosten nog moeite gespaard om deze jongens naar een medische faciliteit te krijgen om scans te maken en ze er bovenop te helpen.

Waarschijnlijk willen ze er achter komen hoe deze Russen ondanks deze omstandigheden deze bovenmenselijke prestatie konden leveren.

Zoals meneer Hammelburg het al eens zei;
Het eerste dat in de oorlog sneuvelt, is de waarheid.

Is ook logisch, het laatste dat Oekraïne moet doen is de Russen in de kaart spelen, dus ik snap die propaganda heel erg goed. Hopelijk zien veel Russen het en komen ze in opstand.

Maar wij zitten hier op een Nederlands forum, en denk niet dat die propaganda hier het verschil gaat maken. Dan neem je jezelf echt veel te serieus.
>>>Degene die het overleefden, daarvan waren de longen voor 90% verstopt, en kennelijk is er kosten nog moeite gespaard om deze jongens naar een medische faciliteit te krijgen om scans te maken en ze er bovenop te helpen.<<<

De Russen sparen niet snel kosten noch moeite voor hun soldaten.

Wel is dit een operatie, die ze kennelijk in de toekomst nog eens willen uitvoeren.
En dan is het belangrijk uit te zoeken wat er precies is mis gegaan en dan te brainstormen hoe ze dit probleem bij volgende operaties kunnen voorkomen.
Pac-Man
2
quote:

luchtschip schreef op 22 maart 2025 04:06:

Putin had een briljant idee

Toen het Oekrainse leger ruim een week geleden in de Russische Kursk regio zat,

besloot Puin om 100 van zijn soldaten door een lege gasleiding te laten sluipen richting Sudzha om het Oekrainse leger aan te vallen.

80 van hen werden door het Oekrainse leger gedood, toen zij uit de leiding stapten.
Enkelen overleden in de gasleiding vanwege nog aanwezige gasresten.

Degenen die overleefden liggen nu op de intensive care met longproblemen.

>>>Russische "pijpvegers" die probeerden om via een gasleiding Sudzha binnen te sluipen, hebben nu ademhalingsproblemen.

Het blijkt dat gasleidingwandelingen riskant zijn, wie had dat gedacht?

Medici vechten om de voor 90% verstopte longen van de Russische strijders te redden.

video 1:05 minuut Engels ondertiteld

x.com/wartranslated/status/1903085475...

x.com/wartranslated/status/1903085475...
Ik meende dat het om Oekraïners ging die in jouw filmpje aan het praten waren, daar was mijn antwoord op; “ dat kennelijk kosten nog moeite werd gespaard “ Dat jij in je laatste antwoord nu weer over Russen begint maakt het verhaal nog ongeloofwaardiger, die zullen dat toch niet zo online zetten?! Of probeer je weer verwarring te zaaien?
Pac-Man
3
news.sky.com/story/russian-drone-atta...

A mother, father and daughter have been killed and 12 people injured in a Russian drone attack on the Ukrainian city of Zaporizhzhia, Ukrainian officials said.

Oorlogsrecht hebben die schurken maling aan.
Was ik al bang voor, dat ze de aanvallen gaan intensiveren waarbij er niet gekeken wordt naar burgerslachtoffers.
closer
3
China heeft een apparaat ontwikkeld om communicatiekabels of andere leidingen in de diepzee door te knippen. Het apparaat is volgens onder meer de South China Morning Post (SCMP) ontwikkeld door een maritiem wetenschappelijk onderzoekscentrum en een instituut dat zich bezighoudt met onderzeese bemande of onbemande vaartuigen. Het apparaat zou tot op een diepte van vier kilometer zwaar beveiligde communicatiekabels kunnen uitschakelen. Dat betekent vrijwel alle bestaande kabels op de zeebodem.

Het apparaat werd aanvankelijk ontwikkeld voor berging of voor mijnbouw op de bodem van de zee, maar het kan nu ook allerlei kabels doorknippen.

www.volkskrant.nl/buitenland/chinese-...

Waarschijnlijk uitgebreid getest in de Oostzee...
Pac-Man
1
Ik denk dan sterk aan de kabels richting Taiwan, indien die er zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik zover niet ben gekomen met snorkelen.
het zwaard
3
Gallup peilt al sinds jaar en dag naar de mate waarin het beleid van de president wordt goedgekeurd (de aproval rating). Over de eerste twee maanden van Donald Trumps huidige termijn schommelde die tussen de 45 en 47 procent. Dat is weinig vergeleken met de eerste twee maanden van de laatste tien Amerikaanse presidenten, die gemiddeld 62 procent scoorden. Ook bij mensen die Trumps beleid steunen wordt zijn stijl blijkbaar niet altijd gesmaakt. Die 47 procent is wel de hoogste score die Trump ooit haalde. Het gemiddelde van zijn eerste termijn was 41 procent.

Blijkbaar is er in de VS niet meteen een draagvlak voor oppositie. Dat verklaart waarom de Democratische partij voorlopig niet slaagt in oppositie voeren. Zoals de marxisten van weleer is zij veroordeeld tot rampenpolitiek, hopen op een economische ramp: als het slecht genoeg gaat met mijn medeburgers luisteren ze misschien naar mij. De oppositie die er is, wordt door de rechtbanken gevoerd.

Bron: De Morgen
Pac-Man
2
www.kyivpost.com/post/49395

He’s Not a Bad Person’ – Steve Witkoff’s Fulsome Assessment of Meeting Putin

Pak de zakdoek er maar bij, veel slechter wordt het niet, op naar de verkiezingen.
DurianCS
1
quote:

Pac-Man schreef op 22 maart 2025 22:45:

www.kyivpost.com/post/49395

He’s Not a Bad Person’ – Steve Witkoff’s Fulsome Assessment of Meeting Putin

Pak de zakdoek er maar bij, veel slechter wordt het niet, op naar de verkiezingen.
Trump gedraagt zich belachelijk, maar dit houd je toch niet voor mogelijk: Witkoff said “I liked him. I think he was honest with me.”
Mdv
4
quote:

luchtschip schreef op 22 maart 2025 14:50:

[...]

Wel is dit een operatie, die ze kennelijk in de toekomst nog eens willen uitvoeren.
En dan is het belangrijk uit te zoeken wat er precies is mis gegaan en dan te brainstormen hoe ze dit probleem bij volgende operaties kunnen voorkomen.
Nou dan word het oppassen voor Duitsland met die Nordstream pijpen, voor je het in de gaten hebt komt er ipv gas een Rus uit... :-)
luchtschip
0
Een Su-34-aanvalsvliegtuig ter waarde van 36 miljoen dollar landde met een kapot landingsgestel op zijn buik nadat het oorlogsmisdaden had gepleegd in Oekraïne.

video 0:36 minuut

x.com/igorsushko/status/1903545286263...
Pac-Man
0
news.sky.com/story/what-will-trump-do...

Security and defence analyst Michael Clarke has answered your key Ukraine war questions this week - catch up below and submit your question to join in next time.
Pac-Man
0
www.bnr.nl/nieuws/internationaal/1056...

Rusland versterkt Arctische vloot met nucleaire onderzeeërs

Als dit zo is, dan lijkt het er op dat Rusland voor zijn oorlogsindustrie er financieel nog goed bij zit.
Pandjesbaas
1
quote:

Pac-Man schreef op 23 maart 2025 11:01:

www.bnr.nl/nieuws/internationaal/1056...

Rusland versterkt Arctische vloot met nucleaire onderzeeërs

Als dit zo is, dan lijkt het er op dat Rusland voor zijn oorlogsindustrie er financieel nog goed bij zit.
Tja, plannen maken is gemakkelijk...
75.012 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3743 3744 3745 3746 3747 3748 3749 3750 3751 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
914,83  -4,43  -0,48%  21 mrt
 Germany40^ 22.892,70 -0,46%
 BEL 20 4.479,88 -0,18%
 Europe50^ 5.419,95 -0,07%
 US30^ 42.012,50 0,00%
 Nasd100^ 19.777,70 0,00%
 US500^ 5.672,25 0,00%
 Japan225^ 37.578,60 0,00%
 Gold spot 3.023,38 0,00%
 EUR/USD 1,0818 +0,05%
 WTI 68,29 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Pharming +4,55%
VASTNED +1,78%
PROSUS +1,73%
KPN +1,73%
Galapagos +1,17%

Dalers

EBUSCO HOLDING -3,73%
NX FILTRATION -3,29%
RANDSTAD NV -3,04%
BESI -2,94%
AALBERTS NV -2,94%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront