Ook een mening, weer van Daniel Newman op X:
Wat een onvoorspelbare dag. En ik verwacht dat we er nog meer van zullen krijgen totdat we een aantal macro-economische krachten zien spelen. Met name tarieven en inflatie. Maar ik blijf optimistisch over de toekomst. Ik geloof dat we op termijn meer Amerikaanse productie en lagere tarieven zullen zien. Maar wat is nog belangrijker?
Technologie en AI zullen in een tragere economie juist belangrijker worden, niet minder belangrijk, en als we dat een tijdje moeten verdragen, zal het de adoptie van technologie van de volgende generatie versnellen om een grotere efficiëntie en de volgende golf van economische groei te stimuleren.
Mensen stonden in de rij om 20-50% meer te betalen voor namen als NVIDIA, Palantir, Google en Microsoft, en nog veel meer. En nu we een meervoudige krimp en terugtrekking hebben gehad, doen mensen alsof AI dood is en de wereld vergaat. Absolute domheid.
Laatste punt - De CoreWeave IPO is geen strikte correlatie met AI. Het heeft te veel nuances en afhankelijkheden die ik al in eerdere berichten heb geschetst.