Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Nebius

1.114 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 | Laatste
Marepa
1
Madafaka,

Bedankt.
Alles wat nieuw is in 2025 met Blackwell, later dit jaar Blackwell Ultra.
Go Nebius
Madafaka
0
Koers opende goed, maar lijkt wat onder druk te staan vanwege lagere waardering Coreweave, wat natuurlijk niet geheel verrassend is in het huidige sentiment.
Japaho
0
Nvidia en Nebius volgen elkaar vaak. Nu Nvidia ongeveer 2% in de plus staat, verwacht ik dat Nebius ook groen gaat eindigen vandaag. Maar er is nog een lange weg te gaan voor het aandeel weer de 50 USD haalt.
Opstapelen
0
quote:

Marepa schreef op 21 maart 2025 10:45:

Ipo Coreweave oversubscribed.
Valuation 26 B.

www.techzine.nl/nieuws/infrastructure...
Ze hebben ook 10 mld schuld
wel eens wat vergelijkingen gezien in waarde tov Nebius
Denk dat je het wel beetje kan vergelijken maar ook weer niet.
Nebius stapt gelijk groot in Blackwell en heeft nog wat andere takken van sport erbij.

Wat ik wel denk is da Nebius zwaar oversold is maar ook zwaar onder gewaardeerd.
Vandaag staat in teken van tripple optie expiratie. Daar waar de belangen grootst liggen zal het gaan.
De zon schijnt en wij komen echt wel weer boven drijven en gaan ook weer dagen van groen aan elkaar geregen zien worden.
drentenier
0
Ik werd een beetje moe van het aantal verschillende techaandelen, dus ik heb gisteren mijn Micron (+ een paar %) maar omgeruild voor meer Nebius. Wel mooi dat Nebius steeds weer terug valt naar dezelfde koers van 25-26.
Madafaka
1
Ik werd 10 tot 15 jaar geleden ook moe van techaandelen en Micron verkocht rond de $10 (ook aankoopprijs) omdat Cramer zei dat chippers maar 'commodity' was en het nog verder ging dalen. Lag idd. toen op zijn gat allemaal, om maar te zwijgen van mijn verkoop van AMD iets boven de $3 (gekocht op $1,80). Dat aandeel zou nooit meer wat worden, aldus de deskundigen.
Pietje Bell
0
Heb mijn Micron nog. Min 5% bij opening. Goede cijfers gisteren, maar ja... Ben benieuwd naar Nebius straks..
Opstapelen
0
volgens mij zitten we in een slow motion crash terwijl wij hier al met vol gas tegen de muur zijn geknald.
Inmiddels 50% eraf
dit alles bijna geheel en al gestuurd door die oranje man die de decreten de deur uit slingert, alsof het liefdesbrieven zijn met Valentijn.
Gek genoeg met een automatische handtekening van de angstige op baantjes beluste republikeinen in beide kamers aldaar
Pietje Bell
0
Denk ik ook @opstapelen. Dat is gaande. Op index US nog maar een 10% plus dollarellende. Dat kan en wordt wellicht nog veel erger.
Bij groeiaandelen als Nebius etc is er al fikse daling achter de rug. Voor 2 april weten we meer inzake verdere tarieven.
drentenier
1
quote:

Madafaka schreef op 21 maart 2025 14:29:

Ik werd 10 tot 15 jaar geleden ook moe van techaandelen en Micron verkocht rond de $10 (ook aankoopprijs) omdat Cramer zei dat chippers maar 'commodity' was en het nog verder ging dalen. Lag idd. toen op zijn gat allemaal, om maar te zwijgen van mijn verkoop van AMD iets boven de $3 (gekocht op $1,80). Dat aandeel zou nooit meer wat worden, aldus de deskundigen.
Ik word niet snel moe van techaandelen zo aan het begin van een niet goed te voorspellen AI/robot/quantum revolutie, maar ik werd wel moe van mijn aantal verschillende posities.

Wat ik nu nog heb zijn in aflopend formaat:
ASML
AMD
Nebius
Alphabet
NVIDIA
Okta
ACM Research
Microsoft
MongoDB
TSMC

Keuzestress en FOMO zijn mij niet vreemd.
Opstapelen
1
Ik vond dit wel een aardige vergelijking die op Yahoo staat

My latest comments: regarding the Coreweave IPO...from a professional trader (not my own comments)...."Early indications are the deal is expected to price next Thursday (March 27) and orders have been placed for all the available shares. With several days to go in the roadshow, this suggests the offering could price above the targeted $47-$55 range."

These are my calculations: I just re-ran the numbers for my valuation of Nebius based on Coreweave IPO. Of course this will change rapidly but just a snapshot. If the IPO priced to the top end of the range (it may go above) that would value Coreweave equity at $26 billion plus $12.9 billion debt for a total of $38.9 billion. Coreweave had 250,000 GPU's at end of 2024. End of March 2025 Nebius will have 38,000 GPU's. I took the relative number of GPU's to come up with a core business value of $5.92 billion for Nebius (38,000/250,000*$38.9billion). In addition to the $5.92 billion I added to the Nebius valuation the following:

cash: $1.5billion at end of this month (they spent some of the almost $2.5billion they had to reach end of March..they might have closer to $2billion but being conservative)

Avride: $750million-$1billion

Toloka: $500millionTripleTen: $150million

Clickhouse (28% ownership, $1billion total value): $280million

Adding the sum of those up I get a value of $8.92billion, which comes out to $36/share. This is probably a bit conservative so I will give it a price target of $40.
déjà vu
1
Mar. 22, 2025 2:00 AM ET

Nebius: A 10x AI Growth Story Still Flying Under Wall Street's Radar.

There is still strong buy rating on Nebius.

Zie Seeking Alpha voor meer info en uitgebreide uitleg.

seekingalpha.com/article/4769639-nebi...
Japaho
0
quote:

déjà vu schreef op 22 maart 2025 10:36:

Mar. 22, 2025 2:00 AM ET

Nebius: A 10x AI Growth Story Still Flying Under Wall Street's Radar.

There is still strong buy rating on Nebius.

Zie Seeking Alpha voor meer info en uitgebreide uitleg.

seekingalpha.com/article/4769639-nebi...
Interessant artikel om te lezen. Versterkt alleen maar mijn vertrouwen in dit fonds. De tijd zal het leren, ik hou ze vast in elk geval tot eind van dit jaar, en ik koop er volgende week nog ca 200 stuks bij voor een zo gunstig mogelijke koers, ook om mijn GAK nog weer te verlagen. Was ik deze week al van plan maar vanwege de dalende koers stel ik het nog even uit. Hopelijk maandag of dinsdag dan maar.
1.114 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
914,83  -4,43  -0,48%  21 mrt
 Germany40^ 22.892,70 -0,46%
 BEL 20 4.479,88 -0,18%
 Europe50^ 5.419,95 -0,07%
 US30^ 42.012,50 0,00%
 Nasd100^ 19.777,70 0,00%
 US500^ 5.672,25 0,00%
 Japan225^ 37.578,60 0,00%
 Gold spot 3.023,52 0,00%
 EUR/USD 1,0813 -0,41%
 WTI 68,29 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Pharming +4,55%
VASTNED +1,78%
PROSUS +1,73%
KPN +1,73%
Galapagos +1,17%

Dalers

EBUSCO HOLDING -3,73%
NX FILTRATION -3,29%
RANDSTAD NV -3,04%
BESI -2,94%
AALBERTS NV -2,94%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront