AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG Critical Materials 2025

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 » | Laatste
Trx7
0
quote:

Lamsrust schreef op 1 april 2025 16:21:

[...]

Voor de oneindige buy-and-hold heb ik de vermogensbeheerportfolio's. Ik heb bij PE gewerkt en het investeren in individuele bedrijven benader ik dan ook met een PE-bril, i.e. indien i. de verwachte turn-around is voltooid; ii. de verrichte investeringen presteren conform plan; iii. de onderwaardering uit het aandeel is; iv. een openbaar bod plaatsvindt dan wel v. de beurs het aandeel mijns inziens overwaardeert komt er een exit moment. Voor een dergelijk exit moment leg ik de lat overigens erg hoog. Sinds ik in 2017 gestart ben heb ik alleen afscheid genomen van Euronav (spike in tankerprijzen), Boskalis (openbaar bod), (deels) Alibaba (rerating aandeel) en (deels) ASMI, ASML en BESI (overgewaardeerd op beurs). Indien AMG binnen nu en 2030 op E 40 en hoger noteert zal ik in tranches afscheid nemen. Overigens kan ik na forse koersdaling dan ook weer instappen, zo bereiken de chippers nu weer aantrekkelijke instapniveau's. ASMI en ASML staan op dezelfde koers als in 2021.
Vind de 40 eigenlijk nog steeds zeer karig. Maar wat is je GAK dan als je dat zou willen delen.

Ik ben overigens nu ook aan het uitbreiden in chippers en Adyen ook.
Lamsrust
4
quote:

Trx7 schreef op 1 april 2025 18:12:

[...]

Vind de 40 eigenlijk nog steeds zeer karig. Maar wat is je GAK dan als je dat zou willen delen.

GAK en aantal stukken is een persoonlijk feit. Het is ongeschreven regel die niet te delen. Biedt geen toegevoegde waarde aan de discussie.

Bij E 40 begin ik wellicht heel langzaam af te bouwen ligt ook aan sentiment op dat moment. Target ligt op EUR 60 - 75 voor 2030. Jaja, dat is 4 a 5x de huidige koers maar mogelijk indien vanadium en lithium verdubbelen in prijs. In Zinnwald studie wordt in het financieel model uitgegaan van BG lithium hydroxideprijs van USD 26,500. Dat is 2.5x de huidige prijs, i.e. een corresponderende spodumene prijs van USD 2,000. Dat impliceert 130.000 x 1.200 = USD 156 mln meer EBITDA voor Brazilië plus plm. USD 60 mln van Bitterfeld, i.e. 20,000 x 3,000 (ooit de minimale marge genoemd bij normale prijzen). Deze komt met 25% belastingkorting vol in de netto winst, i.e. USD 5 per aandeel extra netto winst. Klinkt nu uitermate onwaarschijnlijk, maar kan waarheid worden indien de elektrificatie vol gaat doorzetten en investeringen in lithium winning achterblijven.

In 2030 weten we het.
Just lucky
0
quote:

Trx7 schreef op 1 april 2025 18:12:

[...]

Als het goed is heeft hij rond de 35 euro 15k stukken gekocht, blader maar terug.
Trx7
0
quote:

Lamsrust schreef op 1 april 2025 23:10:

[...]

GAK en aantal stukken is een persoonlijk feit. Het is ongeschreven regel die niet te delen. Biedt geen toegevoegde waarde aan de discussie.

Bij E 40 begin ik wellicht heel langzaam af te bouwen ligt ook aan sentiment op dat moment. Target ligt op EUR 60 - 75 voor 2030. Jaja, dat is 4 a 5x de huidige koers maar mogelijk indien vanadium en lithium verdubbelen in prijs. In Zinnwald studie wordt in het financieel model uitgegaan van BG lithium hydroxideprijs van USD 26,500. Dat is 2.5x de huidige prijs, i.e. een corresponderende spodumene prijs van USD 2,000. Dat impliceert 130.000 x 1.200 = USD 156 mln meer EBITDA voor Brazilië plus plm. USD 60 mln van Bitterfeld, i.e. 20,000 x 3,000 (ooit de minimale marge genoemd bij normale prijzen). Deze komt met 25% belastingkorting vol in de netto winst, i.e. USD 5 per aandeel extra netto winst. Klinkt nu uitermate onwaarschijnlijk, maar kan waarheid worden indien de elektrificatie vol gaat doorzetten en investeringen in lithium winning achterblijven.

In 2030 weten we het.
Vind je optimisme bewonderingswaardig. Maar ben zelf wat voorzichtiger. De beurs loopt namelijk nooit zoals je denkt heb ik onderhand wel geleerd. De grondstofprijzen kunnen ook verder dalen tot een niveau waarbij AMG zelf in de problemen komt.
pietje-2005
0
Ik heb het idee dat met de huidige prijzen AMG ook al in de problemen zit, qua cijfers ?
Beleggers tonen dat toch ook met de huidige koers ?
Succes
Trx7
0
quote:

pietje-2005 schreef op 2 april 2025 10:39:

Ik heb het idee dat met de huidige prijzen AMG ook al in de problemen zit, qua cijfers ?
Beleggers tonen dat toch ook met de huidige koers ?
Succes
Als deze prijzen aanhouden lijkt mij dat ook.

De koers is veelzeggend. Vergeet niet dat de AEX en andere meeste indexen nog steeds op recordniveaus staan terwijl AMG nagenoeg all time low staat.

Maar een kritische noot, wat risk management en realiteitszin is nooit echt populair op aandeelspecifieke fora.
Just lucky
0
quote:

Trx7 schreef op 2 april 2025 10:22:

[...]

Vind je optimisme bewonderingswaardig. Maar ben zelf wat voorzichtiger. De beurs loopt namelijk nooit zoals je denkt heb ik onderhand wel geleerd. De grondstofprijzen kunnen ook verder dalen tot een niveau waarbij AMG zelf in de problemen komt.
We hebben het over een periode van 5 jaar he.. Het is heel goed mogelijk dat AMG binnen 1 a 2 jaar al op 40 a 50 heeft gestaan. Kijk maar eens naar het verleden.
Trx7
1
quote:

Just lucky schreef op 2 april 2025 11:18:

[...]We hebben het over een periode van 5 jaar he.. Het is heel goed mogelijk dat AMG binnen 1 a 2 jaar al op 40 a 50 heeft gestaan. Kijk maar eens naar het verleden.
Daar stond de koers in 2007 ook al. Kijk naar het grotere plaatje. Gecorrigeerd voor dividend, box 3 heffing en inflatie is dit aandeel 1 grote deceptie gebleken.

De koers kan evengoed naar de 8 gaan als naar de 50 gaan.

Zonder herstel grondstofprijzen is de 8 realistischer tenzij Technlogies wat kan compenseren.
Just lucky
0
quote:

Trx7 schreef op 2 april 2025 11:36:

[...]

Daar stond de koers in 2007 ook al. Kijk naar het grotere plaatje. Gecorrigeerd voor dividend, box 3 heffing en inflatie is dit aandeel 1 grote deceptie gebleken.

De koers kan evengoed naar de 8 gaan als naar de 50 gaan.

Zonder herstel grondstofprijzen is de 8 realistischer tenzij Technlogies wat kan compenseren.
Waar de koers in 2007 stond is niet relevant, ik zeg alleen dat een koers van 40 a 50 zelfs mogelijk is binnen 1 a 2 jaar. Ik denk zelf dat we nu op de bodem zitten, gezien de grondstofprijzen die bodemen. Veel lager kan niet, dan wordt met verlies geproduceerd en wordt dus de productie stilgelegd (vergelijk met OCI) en stijgt de prijs. Maaaar, als er nu een flinke recessie komt, dan blijven de prijzen op hun gat liggen.
DubbeltjeblijftDubbeltje
2
quote:

[...]We hebben het over een periode van 5 jaar he.. Het is heel goed mogelijk dat AMG binnen 1 a 2 jaar al op 40 a 50 heeft gestaan. Kijk maar eens naar het verleden.
Ja maar de koers uit het verleden was gebaseerd op opgeklopte verwachtingen en onzekerheid omtrent lithium productie en de transitie naaar EV' s. AMG was een hype aandeel en nu niet meer.
De huidige 14 euro vind ik nu ook wel karig maar 20 a 25 moet wel haalbaar zijn als het getij heel erg mee zit.
40 a 50 euro is gebaseerd op puur dagdromerij.
Just lucky
1
quote:

DubbeltjeblijftDubbeltje schreef op 2 april 2025 12:24:

[...]

Ja maar de koers uit het verleden was gebaseerd op opgeklopte verwachtingen en onzekerheid omtrent lithium productie en de transitie naaar EV' s. AMG was een hype aandeel en nu niet meer.
De huidige 14 euro vind ik nu ook wel karig maar 20 a 25 moet wel haalbaar zijn als het getij heel erg mee zit.
40 a 50 euro is gebaseerd op puur dagdromerij.
Je moet je echt beter verdiepen in het verleden, er was een duidelijke reden voor de koersstijging. De eerste koersexplosie trad op door de exploderende Vanadiumprijs (lithium was bijzaak) en daarna, toen de Vanadiumprijs weer op zijn gat lag, volgde de enorme stijging van de Lithiumprijs, waarop de koers ook hard omhoog ging. Nu is AMG lean en mean en de grote investeringen zijn gereed. Het is gewoon wachten tot of Vanadium (capaciteit nu 2x zo groot) of Lithium weer flink gaat stijgen. Dan zal AMG zelfs bij bescheiden ebitda/wpa waarderingen de 40 a 50 makkelijk kunnen bereiken.
DubbeltjeblijftDubbeltje
1
quote:

Just lucky schreef op 2 april 2025 13:11:

[...]Je moet je echt beter verdiepen in het verleden, er was een duidelijke reden voor de koersstijging. De eerste koersexplosie trad op door de exploderende Vanadiumprijs (lithium was bijzaak) en daarna, toen de Vanadiumprijs weer op zijn gat lag, volgde de enorme stijging van de Lithiumprijs, waarop de koers ook hard omhoog ging. Nu is AMG lean en mean en de grote investeringen zijn gereed. Het is gewoon wachten tot of Vanadium (capaciteit nu 2x zo groot) of Lithium weer flink gaat stijgen. Dan zal AMG zelfs bij bescheiden ebitda/wpa waarderingen de 40 a 50 makkelijk kunnen bereiken.
Onzin.

Lithium was opeens de grote hype.
Op dat moment was de productie/winning/verwerking hiervan ontoereikend om aan de vraag te voldoen.
de koers van AMG liftte mee op die hype.

Nu is dat veel minder.
Trx7
1
quote:

Just lucky schreef op 2 april 2025 13:11:

[...]Je moet je echt beter verdiepen in het verleden, er was een duidelijke reden voor de koersstijging. De eerste koersexplosie trad op door de exploderende Vanadiumprijs (lithium was bijzaak) en daarna, toen de Vanadiumprijs weer op zijn gat lag, volgde de enorme stijging van de Lithiumprijs, waarop de koers ook hard omhoog ging. Nu is AMG lean en mean en de grote investeringen zijn gereed. Het is gewoon wachten tot of Vanadium (capaciteit nu 2x zo groot) of Lithium weer flink gaat stijgen. Dan zal AMG zelfs bij bescheiden ebitda/wpa waarderingen de 40 a 50 makkelijk kunnen bereiken.
De kans op een grondstoffen prijsexplosie is echt minimaal. Waren bijzondere omstandigheden destijds. Dat is hetzelfde als hopen op een short squeeze.

Ja nu met al die investeringen is de capaciteit 2x zo groot maar daarmee ook het risico. Wat als de prijzen de komende 2 jaar verder verslechteren?
Just lucky
0
quote:

Trx7 schreef op 2 april 2025 13:46:

[...]

De kans op een grondstoffen prijsexplosie is echt minimaal. Waren bijzondere omstandigheden destijds. Dat is hetzelfde als hopen op een short squeeze.

Ja nu met al die investeringen is de capaciteit 2x zo groot maar daarmee ook het risico. Wat als de prijzen de komende 2 jaar verder verslechteren?
Wat de prijzen gaan doen weet ik natuurlijk niet. Ze staan iig heel laag, maar kan idd nog lager, zeker als er een recessie komt. Maar veel lager betwijfel ik, want dan wordt de productie stilgelegd omdat met verlies geproduceerd wordt.
Lepre Chaun
0
Het is toch wel een beetje Crazy ons belang in Zinnwald wat ruim 10 % groen staat.
En wij rood terwijl het nieuws over AMG Lithium het heeft.

Zinnwald Lithium plc, genoteerd staat op de Londense effectenbeurs. De grootste aandeelhouder met 25,1 procent van de aandelen en tegelijkertijd de belangrijkste strategische partner is AMG Lithium, een dochteronderneming van het beursgenoteerde metallurgische concern AMG Critical Materials. AMG Lithium wil het in Zinnwald gewonnen lithium gebruiken in zijn nieuwe lithiumraffinaderij in Bitterfeld-Wolfen , tevens de eerste lithiumraffinaderij in Europa.

www.electrive.net/2025/04/01/lithium-...
Lepre Chaun
2
Zinnwald Lithium PLC (LSE:ZNWD, OTC:ZNWLF) kreeg woensdag een boost in zijn vooruitzichten nadat de Saksische deelstaatregering zijn belangrijkste lithiumproject in Oost-Duitsland officieel erkende als "een project van buitengewoon belang".

www.proactiveinvestors.co.uk/companie...

Alsof dat soms niet belangrijk is voor AMG Lithium
€URO-Trader
0
Koers staat wederom zeer laag. Omhoog is een kwestie van tijd. De portefeuille is goed gevuld, kan ik stellen.
aandeeltje!
0
quote:

Je moet erin met de hype en verder de realisatie niet afwachten….
Dat was met silithium en met lithium zo. Rap omhoog en eruit. Er is nu eigenlijk weinig nieuws omhanden. Wolfraam is wat er nodig is….
Trx7
0
quote:

aandeeltje! schreef op 2 april 2025 19:48:

[...]
Je moet erin met de hype en verder de realisatie niet afwachten….
Dat was met silithium en met lithium zo. Rap omhoog en eruit. Er is nu eigenlijk weinig nieuws omhanden. Wolfraam is wat er nodig is….
Zelfs Lamsrust zou afbouwen vanaf de 40. Dus als ik het zo hoor heeft niemand eigenlijk echt duurzaam en langdurig vertrouwen in het aandeel.

Het zal iig nooit een multibagger worden.
pietje-2005
0
Weer een slecht dagje, en afwachtend wat er aan de overkant gezegd gaat worden, vanavond ?
Slechter plaatje, nu, en onder wat buiten de bolletjes. Gappie 15,57 gaat wel trekken, straks ? Rsi en macd zien het nog niet zitten ;-)
Kan ik nog een plukkie oppikken bij de 13-midden ?
Maar, zoals gezegd, kijken aan de overkant, straks.
Succes
Bijlage:
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 apr 2025 17:35
Koers 13,470
Verschil -0,600 (-4,26%)
Hoog 13,950
Laag 13,430
Volume 329.695
Volume gemiddeld 372.166
Volume gisteren 175.081

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront