Unibail-Rodamco « Terug naar discussie overzicht

Unibail Rodamco Westfield N.V. - 2025 Wat gaat er verkocht worden?

164 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
PhilipBe2
0
quote:

!@#$!@! schreef op 26 februari 2025 22:49:

Maar niet onbelangrijk, hij heeft zijn belang allang aan zijn 4 kinderen gegeven en heeft dus zelf eigenlijk geen belang meer.

@!@#$!@!

En was jij de beheerder van dit familie vermogen had je al alles verkocht en ETFs gekocht.

Kan bijna niet anders dat er gaat afgebouwd worden.
1) Het deel gefinancierd met schulden heeft op lange termijn weinig zin in een familie vermogen.
2) en de rest ... In drie jaar van 69,5€ naar 82€, en 2.5€ dividend.
Een ETF was beter geweest.
HCohen
0
quote:

PhilipBe2 schreef op 27 februari 2025 14:05:

[...]
@!@#$!@!

En was jij de beheerder van dit familie vermogen had je al alles verkocht en ETFs gekocht.

1) Het deel gefinancierd met schulden heeft op lange termijn weinig zin in een familie vermogen.
Of (...) dhr Niel ziet een enorm potentieel voor de lange termijn in dit fonds
Time will tel Philip (ik hou long positie aan)
!@#$!@!
0
Minder kans op verdere renteverlagingen;

ECB accounts: "A higher neutral rate implied that rates would plausibly be getting close to neutral rate territory. This meant that the point was approaching where monetary policy might no longer be characterised as restrictive."
HCohen
1
quote:

HCohen schreef op 27 februari 2025 14:08:

[...]

Of (...) dhr Niel ziet een enorm potentieel voor de lange termijn in dit fonds
Time will tel Philip (ik hou long positie aan)
Er zijn er meer die nog upside zien kennelijk

Sara Lucas, lid van de Raad van Commissarissen, verwerft aandelen URW
bron AMF
Gepubliceerd op 26/02/2025
www.boursier.com/actions/actualites/n...
www.marketindex.com.au/asx/urw/announ...

(Boursier.com) - Sara LUCAS, lid van de Raad van Commissarissen van UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD SE, heeft op 24 februari 2025 bij de Autorité des marchés financiers aangifte gedaan van de verwerving van 424 aandelen tegen een eenheidsprijs van 82,34 euro. De transactie, die geen verband houdt met de uitoefening van aandelenopties of de toekenning van gratis aandelen of prestatieaandelen, werd op 26 februari 2025 gemeld aan de AMF.
HCohen
3
Unibail-Rodamco-Westfield krijgt goedkeuring van de gemeente voor de reusachtige verbouwing van Croydon voor gemengd gebruik
Het masterplan is herzien ten gunste van de woningbouw.
www.costar.com/article/873268549/unib...
28 februari 2025

Unibail-Rodamco-Westfield heeft goedkeuring gekregen van de planningscommissie van de Croydon Council voor het North End Masterplan, dat een grote herontwikkeling omvat van het voormalige warenhuis Allders en het winkelcentrum Centrale en Whitgift in de stad Zuid-Londen.
HCohen
0
Hier persbericht van Croydon council
(niet achter een paywall en ik mag dit geheel posten rekening houdend met IEX-regels)

Croydon Council supports Unibail-Rodamco-Westfield masterplan
news.croydon.gov.uk/croydon-council-s...

The regeneration of Croydon town centre has reached a significant milestone, after the Masterplan Framework for Whitgift and Centrale shopping centres and surrounding area, was endorsed by Croydon Council.

Developers Unibail-Rodamco-Westfield (URW) have submitted the framework ahead of a planning application, setting out the principles to redevelop the ‘North End Quarter’ into a vibrant, mixed use centre. This would include homes, shops, cultural venues and public spaces.

It has been developed by URW in collaboration with the Council and following engagement with residents, businesses and community groups and at the Croydon Urban Room.

The Masterplan Framework proposes the creation of a better-connected town centre through a network of public spaces, green areas and pedestrian friendly streets. Historic landmarks, like the Whitgift Almshouses and landmark Allders building, will be conserved and integrated into the future vision.

The regeneration of Croydon is a priority for Executive Mayor Jason Perry, to restore pride in the borough, as set out in the Mayor’s Business Plan 2022-26.

URW’s Masterplan Framework for the North End Quarter seeks to align with the Council’s vision for the wider town centre area and the submitted Partial Local Plan Review..

At the same time, a new inward investment plan, ‘Unlocking Croydon’s Potential’, sets out how the Executive Mayor and Council will bring partners, developers, investors and communities together to support regeneration and create economic opportunity.

The Amplifying Surrey Street project is also underway, which aims to protect and drive growth of the historic market; reactivate empty shops and spaces for use by culture groups and create safer, greener public spaces. The project is funded by the Greater London Authority (GLA) and Croydon Growth Zone.

URW’s Masterplan Framework was endorsed by Croydon’s Planning Committee on Thursday 27 February. The next stage will be for URW to progress more detailed design and masterplanning work, before submitting a planning application to the council.

“Croydon has so much potential and the regeneration of our town centre is crucial to maximising this, putting our borough back on the map and restoring pride. This is a top priority for me and I have been working with a huge range of external partners to drive forward a really exciting vision for our town centre.

“Our partnership with Unibail-Rodamco-Westfield is fundamental to this transformation and I welcome the next stage in the development of their masterplan. Incorporating the Whitgift Centre, Allders, and the surrounding area, the masterplan envisions a vibrant mixed-use town centre – creating new homes, shops, educational and cultural spaces, where Croydon’s businesses can thrive and communities flourish.”
Jason Perry, Executive Mayor of Croydon

Penny Cameron, Head of Development at Unibail-Rodamco-Westfield, said: “Our vision for the North End Quarter is one that will revitalise Croydon’s town centre through a truly mixed-use offer, while celebrating the areas unique heritage. We are pleased to have this support from the council, allowing us to embark on next stage designs with input from our NextGen Panel who will be appointed shortly to help shape the proposal.”
Stockpony65
0
quote:

HCohen schreef op 27 februari 2025 14:02:

[...]

Zeker welkom (net als éénieder).
Leuke en enthousiaste stijl, maar hij neemt het (nog) niet zo nauw met de feiten..

Bijvoorbeeld;
Intrinsieke waarde per aandeel, bron NY2024
NTA€111
NDV €116,90

X. Niel is niet de rijkste man van Frankrijk, hij staat op plaats 9.
Schoonpappa B Arnault staat wel op plaats 1
www.forbes.fr/business/le-classement-...
Ik blijf vereerd dat men mij ervan verdenkt dezelfde te zijn als de iconische geheim agent 007(license to kill) werkzaam voor de Britisch MI6..

Maar helaas, ik ben slechts een arm lastdier dat afgeladen met liefst zo veel mogelijk dividendstock over deze wereld heen moet galopperen..

Ik ben overgings wel bekend met de theorieën van de heer J. Bond, een slimme denker en schaker. Menig supervillain heeft het onderspit moeten delven tegen deze slimme geheim agent.. en ik kan mij hier wel grotendeels in vinden.. Waar Rook is, is derhalve meestal ook wel een (stevig) vuur!

Nouja, ik zei ook uit mijn hoofd voor intrinsieke waarde, en dan zat ik toch redelijk dichtbij met 128 voor 116.. Plus dat die waarde natuurlijk behoorlijk aan fluctuaties onderhevig is.

Met Niel als puissant de allerrijkste I stand corrected. Het was inderdaad zijn directe familie; de heer Arnault. Die hem natuurlijk wel overigens van financiering kan voorzien.. een belang bouw je ook in mijn optiek zo groot niet voor niets op..

Voor een relatief geringe € 3.5 kapitaaluitkering voor stukken van gemiddeld € 65 a 70, 80 en hoger..? Dat lijkt me geenszins een plausibele verklaring voor dit miljardenbelang in URW.. Dat De Heren zijn niet voor niets dermate daadkrachtig geworden.. Ik wil hier geen complottheorie creëren, verre van dat. Maar toch..

Waar ik toch als armlastig dividendhoefdier mee zit, is dat het dividend en het vooruitzicht hierin door VS Malls verkoop op de lange baan te schuiven, toch wat schraal wordt in vergelijk met andere REIT’s zoals Wereldhave en Eurocommercial..

Hoe zitten jullie als de rest van het forum hierin..? Blijft de RvB URW maar relatief kleine kapitaaluitkeringen doen en het dividend maar voor zich uit schuiven.. Ook wat nog betaald moet worden met terugwerkende kracht? Heeft Dividend überhaupt wel een significante importance op de agenda bij het Bestuur URW? Hen acties doen toch vermoeden van niet helaas.. geen duidelijke concrete timeline met datums wanneer en hoeveel er hervat gaat worden en een stop op verkoop Amerikaanse assets..

Dit gedrag van de Raad van Bestuur is jammerlijk, want zonder focus op een heel behoorlijk en fatsoenlijk dividendsbeleid, is URW wel een stuk minder interessant aan het worden als een mooie beleggings propositie in mijn bescheiden optiek, naar het dividendyield kijkende..

En ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die er zo over denkt, menig dividendbelegger en fonds en Dividend tracker etf, samensteller zal er zo over denken.. en als deze verwaarlozing van het dividend permanenter vormen aanneemt bij ons aller zo geliefde Unibail, dan is het slechts een matter of time voordat dit in de koers tot uiting zal komen.. En dat wil toch niemand toch?

Dus daarom, Weledelgestrenge Heren, kenners van dit gewaardeerde forum em alle verdere lezers boeren burgers en buitenlui: wat is jullie kijk op de casus URW, aangaande het dividenbeleid wat men voert?

Elke input wordt gewaardeerd..!
ebace
1
quote:

PhilipBe2 schreef op 27 februari 2025 14:05:

[...]
@!@#$!@!

ETF aankopen heb je geen of veel minder zeggenschap, daarom een domme keuze. Je hebt niks aan vermogen zonder zeggenschap.
Mr Sandman
0
Is er vandaag een reden dat URW niet meebeweegt in het groen? SPG vrijdag j.l. kleine 2% erbij ....
Stockpony65
1
quote:

Mr Sandman schreef op 3 maart 2025 14:13:

Is er vandaag een reden dat URW niet meebeweegt in het groen? SPG vrijdag j.l. kleine 2% erbij ....
Blijft nochtans aardig liggen vandaag tov de andere dalers.. alle vastgoed vandaag. WH daalt niet eens, die gekke Storm doet het gewoon beter als URW tegenwoordig.. Misschien moet URW ook maar eens over de Full Service Strategie van Storm na gaan denken..

Verder rustig hier op het forum.

Urw beschouw ik als hersendood dividend geld, niet helemaal mortuus door de 3.5 kapitaaluitkering(is gelukkig dividendbelast. vrij) maar wel de aankomende paar jaar in een koerscoma..

Ik verwacht volgens de laatste uitlatingen Bestuur een wat hogere kapitaaluitkering van 4.5. Is hier ook al geopperd en wat hier geschreven wordt, is in 99% van alle gevallen het beleid, valt mij op.. Ik zou haast denken dat het Bestuur hier op dit forum zelf meeleest en schrijft.. ;-)

Verder blijft de koerswijziging om de US-Malls niet te verkopen opeens opmerkelijk en vooral pijnlijk voor de zittende beleggers.. Alhoewel met Trump aan het roer door Tariffs(nieuwe favoriete woordje van de tomaatrode leider) de inflatie in VS waarschijnlijk wel wordt aangewakkerd en de voor vastgoed gunstige ratecuts in de VS wel hoogstwaarschijnlijk de prullenbak in kunnen..

Dus een fors hoger dividend gelijk van voor 2020 kunnen wel voorlopig op onze buik schrijven als belegger in URW..

Of ze moeten heel erg op andere wijze de LtV naar beneden proberen te brengen.. In de EU gaat het nl wel beter globaal economisch gezien en is de rente hier ook lager. Aam welke knoppem kan URW draaien? Verkoop assets in Europa. op schuldenreductie proberen te winnen. Huren blijven indexeren en verhogen.

Maar ik vraag me af hoe proactief dit bestuur zonder Niel gaat zijn.. Ik mis de urgentie van het Bestuur URW om aandeelhouderswaarde te creëren in de vorm van het oude dividend hervaten en met terugwerkende kracht uit te keren. Geen duidelijke, concrete bedragen of een timeline hieromtrent.. laat staan zo iets geks als een sharebuyback..

URW en zo veel mogelijk kapitaal aan boord houden en het torenhoge salaris zullen wel ongetwijfeld op 1 staan..

Maar is dat niet uiteindelijk het kind met het badwater weggooien? Ik bedoel. De gemiddelde belegger, fondsbeheerder(ook van dividendstrackers) kopen een REIT zoals URW voor het standaard hoge dividend. En als dat er niet meer is en ook jarenlang geen outlook op wanneer dat dan hervat gaat worden. Terwijl het eigenlijk makkelijk kan, alleen het eigenwijze Bestuur wenst andere keuzes te maken..

Ja, een keer knalt dan de koers in mekaar en dan heb je een slechte reputatie niet heel snel hersteld.. Koers zal dan jarenlang op veel en veel te lage en nog meer ondergewaardeerde koersen acteren en dividendbeleggers zullen het aandeel links laten liggen..

Zie JET in deze. Voor een giga ondergewaardeerde drieletterwoord-prijs nu van de beurs gehaald.. Een slechte reputatie heb je niet zomaar goedgemaakt.

Dus daarom roep ik dit Bestuur van URW nu op. Laat zien dat je denkt aan je aandeelhouders, geef een duidelijk schema waneer je het dividend hervat en met hoeveel? En of je eventueel nog met terugwerkende kracht wat terugbetaald..? Werk middels verkopen EU-assets aan schuld reductie en een lagere LtV, als je dan toch de VS intact laat..

laat zien zien dat je de daadwerkelijke eigenaren, de investeerders, de aandeelhouders nog in het vizier hebt, als Bestuur van deze vastgoedonderneming.

Sommigen zitten namelijk al jaren in dit bedrijf en kijken nog steeds tegen Torenhoge verliezen aan. Waarom zouden zij dit verdient hebben..? Graag een stuk consideratie, Best Bestuur, Thats all..!
HCohen
0
Westfield Hamburg-Überseequartier Receives ‘BREEAM Communities’ Certification With ‘Excellent’ Rating
March 4, 2025
www.across-magazine.com/westfield-ham...

Westfield Hamburg-Überseequartier announces that it has been awarded the ‘BREEAM Communities’ certificate as the first urban quarter in Germany. The certification features an ‘excellent’ rating, recognizing the projects significant environmental and social contribution
Ortega
0
!@#$!@!
1
De duitse 10 yr is omhoog. (Maar denk niet dat dat de reden is gezien andere reits niet reageren)
HCohen
0
persbericht aanstaande koop Bonaire.
Conclusie onderhandelingen zouden snel moeten volgen, aldus de door de potentiele koper geuitte intentie in het persbericht

VUKILE PROPERTY FUND LIMITED – Renewal of cautionary announcement
5 March 2025
www.moneyweb.co.za/mny_sens/vukile-pr...

Renewal of cautionary announcement

VUKILE PROPERTY FUND LIMITED

RENEWAL OF CAUTIONARY ANNOUNCEMENT

Shareholders are referred to previous announcements, the last of which was published on 22 January 2025, regarding the proposed acquisition by Vukile’s 99.5% held subsidiary, Castellana Properties SOCIMI, S.A. (‘Castellana’), of Bonaire Shopping Centre (the ‘Property’) from Unibail-Rodamco-Westfield (‘URW’) (the ‘Transaction’), which was delayed due to the torrential flash flooding that occurred across Spain in October 2024.

URW has completed the repairs required to reinstate and reopen the Property, which recommenced trading on 13 February 2025. Discussions between Vukile and URW in respect of the Transaction are ongoing, with the intention of concluding an agreement shortly. The exclusivity agreement between URW and Castellana relating to the Transaction remains in force.

Shareholders are advised to continue to exercise caution when dealing in the Company’s securities until further announcements are made.

5 March 2025
!@#$!@!
1
quote:

!@#$!@! schreef op 5 maart 2025 14:13:

De duitse 10 yr is omhoog. (Maar denk niet dat dat de reden is gezien andere reits niet reageren)
x.com/great_martis/status/18971945638...
HCohen
0
De president van de Hauts-de-Seine wil een uitzonderlijke wet om de wijk La Défense te transformeren
5 maart 2025,
fr.tradingview.com/news/afp:8ac9d3e0e...

De voorzitter van het departement Hauts-de-Seine, Georges Siffredi, riep woensdag op tot “een uitzonderlijke wet of tekst” om de zakenwijk La Défense te transformeren tijdens een conferentie om 15 voorstellen voor verandering te presenteren.

De bevindingen en ideeën van een comité van vijf La Défense-investeerders komen sterk overeen met de conclusies van de “Etats généraux de La Défense”, een raadpleging die in 2022 en 2023 is uitgevoerd, zei Georges Siffredi, die ook voorzitter is van het overheidsorgaan Paris La Défense, dat het district beheert.

De resultaten van deze discussies en raadplegingen van architecten, stedenbouwkundigen, economen en andere deskundigen tonen aan dat het district moet diversifiëren - in de richting van opleiding en vrije tijd in het bijzonder - en zijn verbindingen met de omliggende districten moet verbeteren.

De heer Siffredi is van mening dat “het tijd is om te handelen” na een denkproces dat enkele jaren geleden begon en hoopt “een uitzonderlijke wet of tekst voor La Défense” te kunnen krijgen, naar het voorbeeld van de wet die is ingevoerd voor de wederopbouw van de Notre-Dame om “een aantal regels te veranderen”, met name bouwnormen, stedenbouwkundige regels en het Parijse La Défense-model.

Een van de voorstellen van het beleggerscomité van La Défense 2050, bestaande uit Allianz France, Axa IM Alts, Groupama Immobilier, Société Générale en Unibail-Rodamco-Westfield, is om 257.000 m² kantoorruimte om te bouwen tot winkels, hotels, opleidingsfaciliteiten, woningen en recreatievoorzieningen.

Dergelijke verbouwingen stuiten echter op hindernissen in de regelgeving (bouwvergunningen, milieunormen, brandveiligheidsnormen), die volgens de door het investeerderscomité geraadpleegde deskundigen moeten worden versoepeld.

De “visie 2050” van de investeerders vraagt ook om beplanting en het toevoegen van restaurants aan het voorplein van La Défense, het creëren van een voetgangersbrug over de Neuilly-brug om de Seine over te steken en de “grote as” die begint bij het Louvre voort te zetten, en het verbeteren van de verkeersroutes binnen de wijk.

Het investeerderscomité zou graag zien dat La Défense een “Europese innovatiehub” wordt, gericht op kunstmatige intelligentie, klimaat en koolstofarme energie, met meer scholen, studentenhuisvesting en een incubator.

Alexandre Brugère, prefect van het departement Hauts-de-Seine, die de conferentie bijwoonde, verzekerde Georges Siffredi dat hij “kon rekenen op een faciliterende staat” die “in de komende weken haar visie op het zakendistrict zal uiteenzetten”.
Ortega
0
De zoveelste slag in het gezicht met dit aandeel. Bedrijfsresultaat en vizie totaal ondergeschikt aan de wereldproblematiek. Vergelijk dat eens met koersverlopen van een BAM. KLM of zelfs JET. triest.
HCohen
1
Handelsoorlog/ recessie-angst.
Leuk is anders, maar fundamenten blijven vooralsnog sterk.
Herstel afwachten
Mr Sandman
1
CercleFinance.com) - Door de sterke stijging van de rentetarieven sinds het begin van de week, heeft Unibail R Westfield een tweede scherpe daling op rij gezien en verloor -7,5% in 48 uur.
164 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 mrt 2025 17:35
Koers 76,340
Verschil +1,480 (+1,98%)
Hoog 76,960
Laag 75,460
Volume 373.526
Volume gemiddeld 328.576
Volume gisteren 414.485

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront