Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 971 972 973 974 975 976 | Laatste
maci
0
quote:

moeilijk schreef op 13 februari 2025 11:56:

ik geloof niet meer in CMB Tech. ik heb gekocht aan € 15. Als de aandelenprijs terug in de buurt komt,verkoop ik.
maar ik vrees ervoor.
Ooit kocht ik voor ± € 12.- EUR waarna de koers vooral zuidwaarts ging. Ik ben jaren blijven zitten, maar...
vooral afgelopen jaar werd dat vorstelijk beloond.

Na overname van EUR heb ik zitten aarzelen. Maar ook toen afgewacht omdat ik voelde dat er iets met het vele geld moest gaan gebeuren. Ook dat geduld werd beloond.
Op het moment van aankondiging dat er een extra bedrag moest worden uitgekeerd aan gedupeerde aandeelhouders heb ik vrijwel direct (een paar minuten) op de verkoopknop gedrukt.
Achteraf bleek dat een gouden ingeving. Het geluk was met me.

Omdat er nog steeds mega veel geld in (aandelen bij grootaandeelhouders) het bedrijft zit denk ik dat, mits je geduld hebt, er op termijn vast geld is te verdienen. Ik volg het nog wel, maar sinds kort niet meer op de voet.

Succes wens ik je toe.
moeilijk
0
Dank je wel, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het doet al plezier een positief berichtje te lezen.
Wdm1959
0
Op 12 december 2024 heb ik een bericht op dit forum gepost dat een koers van 6 euro op termijn mogelijk is. De klacht van Fourworld Capital Management met een belang van 2,41 % is een belangrijk element en ook de onduidelijkheid wat dividenduitkeringen is een negatief element. Volgens mij willen de Saveryns een zo laag mogelijke koers om dan een uitkoopbod te lanceren.
( voorbeeld Exmar)
moeilijk
0
Ik dacht dat de familie Saverys alle belang had bij een hoge koers van het aandeel. Dan kunnen overnames gebeuren met dure aandelen CMB Tech in portefeuille.
En toch voel ik mij bedrogen.
boothram
0
De eerste resultaten voor tankers op spot waren in janauri zeer laag. Het vierde kwartaal was licht lager dan 40 000 usd per dag. Dat waren nog ruim winstgevende tarieven. in januari was het zonder verlies of winst met de suezmax rates die door teekay tankers werden gepubliceerd. Nu lijken de spottarieven terug zeer winstgevend.
Een negatieve koersreactie op de kwartaalresultaten is niet uitgesloten en al verwerkt in de koersm lijkt me.
Ik verwacht nu termijncontracten voor de newcastlemaxenm en elk kwartaal een drietal meer....Niet het ideale aandeel om op de olie spotmarkt te gokken maar constant een zeer stevige cashflow
maci
0
CMB.TECH KONDIGT Q4 2024 RESULTATEN AAN
STERKE RESULTATEN ONDANKS TRAGE MARKTEN
ANTWERPEN, België, 27 februari 2025 – CMB.TECH NV (“CMBT”, “CMB.TECH” of “de Vennootschap”) (NYSE: CMBT &
Euronext: CMBT) heeft haar niet-geauditeerde financiële cijfers gerapporteerd voor het vierde kwartaal eindigend op 31
december 2024.
HOOGTEPUNTEN
• Winst van 93,1 miljoen USD in Q3 2024, wat de totale winst voor 2024 op 870,8 miljoen USD brengt
• Levering van 7 nieuwbouwschepen
• Verkoop van 4 Suezmaxen Selena (2007, 150,205 dwt), Cap Victor (2007, 158,853 dwt), Cap Felix (2008, 158,765
dwt) & Cap Lara (2007, 158,826 dwt)
• Verkoop Windcat 6
Tijdens het vierde kwartaal van 2024 behaalde het bedrijf een nettowinst van 93,1 miljoen USD of 0,48 USD per aandeel
(vierde kwartaal 2023: een nettowinst van 406,6 miljoen USD of 2,01 USD per aandeel). EBITDA (een niet door IFRS
gedefinieerde maatstaf) over dezelfde periode bedroeg 180,4 miljoen USD (vierde kwartaal 2023: 474,4 miljoen USD).
Alexander Saverys (CEO) licht de resultaten van Q4 toe:
“Tijdens het vierde kwartaal van 2024 boekte CMB.TECH een sterke winst ondanks trage tanker- en drogebulkmarkten.
Dit was grotendeels te danken aan de verkoop van enkele van onze oudere Suezmaxen. Die verkopen kaderen in onze
strategie van vlootverjonging en -optimalisatie en hebben veel waarde gerealiseerd. Er werden zeven
nieuwbouwschepen opgeleverd: 2 Suezmaxen, 3 Newcastlemaxen, 1 containerschip en 1 chemicaliëntanker. Dit rondt
een jaar af waarin 20 nieuwbouwschepen onze vloot vervoegden, 8 schepen werden verkocht en nog eens 8 schepen
werden besteld. CMB.TECH is met haar gediversifieerde vloot van moderne en koolstofarme schepen en een goede
mix van spot- en time charter exposure goed gepositioneerd om waarde te creëren in 2025.”

Q1 2025 spot (pool) forecast: 27,450 USD per day.

In bijlage het hele PB.
Bijlage:
boothram
0
a4 wou eventueel een dividendbetaling mogelijk maken maar zoals ik verwachtte en een euronav gewoonte wellicht pas na de goedkeuring van de aandeelhouders. Wellicht deels uitkering van kapitaal uit verkochte vloot 24-25. Tegenslag bij bulk door weer in brazilie...Er wordt wel in q2 een normale cashflow verwacht op een veel grotere vloot. De spotmarkt is momenteel hoger na een mager jaarbegin voor de tankers. Chemische transport en wind wijn het jaar goed begonenn en de backlog levert vooral mooie casflow. geen reden om langetermijn verwachtingen te herzien. maar q1 wellicht iets zwakker.
Ortho2023
0
Ik zou toch graag willen dat iemand mij duidelijk uitlegt wat het belang is van de meerderheidsaandeelhouders om het bedrijf op de beurs te laten noteren, en dat op 2 beurzen, met zo weinig float (ja)? Er is nog maar 7% aan zwevend kapitaal over, dit slaat nergens op en geeft ruimte voor allerlei misbruiken.
maci
0
quote:

Ortho2023 schreef op 28 februari 2025 11:15:

Ik zou toch graag willen dat iemand mij duidelijk uitlegt wat het belang is van de meerderheidsaandeelhouders om het bedrijf op de beurs te laten noteren, en dat op 2 beurzen, met zo weinig float (ja)? Er is nog maar 7% aan zwevend kapitaal over, dit slaat nergens op en geeft ruimte voor allerlei misbruiken.
Dat antwoordt kan je maar op een plek krijgen; ik neem aan dat je weet waar dat is.
Wdm1959
0
De koersen van alle tankeraandelen stijgen met procenten vandaag en bij CMB TECH daalt de koers met 4,85%.
Wie begrijpt dit nog.Wie heeft hier een uitleg voor, Men is bezig de kaasschaaf theorie aan het toepassen.
De koers van 6 euro zal men nog vroeger bereiken dan ik dat.
boothram
0
voor 91 schepen vergelijkbaar met newcastlemax...
Dit is ruim boven de nasdaq waarde maar voor een vrij jonge vloot goedkoper dan nieuwkoop...Dividendrendement vrij hoog maar bulkers worden nu stilaan belangrijker dan olie.
Een capesize van 10 jaar is nog 42 ;ilj waard -fearnpulse- de recentere panamax evenveel...
de totale vloot van googl is zowat 4 miljard. Een goede zaak voor cmbt maar kan wel extra wegen op de beurskoers. direct dividendrendement eerder 4 pct.
Benieuwd hoe ze dit financieren...
maci
0
CMB.TECH KOOPT AANDELEN VAN HEMEN IN GOLDEN OCEAN
ANTWERPEN, België, 4 maart 2025, 10:00 p.m. CET – CMB.TECH NV (NYSE: CMBT & Euronext: CMBT) (“CMBT”,
“CMB.TECH” of de “Vennootschap”) is verheugd aan te kondigen dat het een overeenkomst voor de aankoop van
aandelen heeft afgesloten met Hemen Holding Limited (“Hemen”), voor de overname van 81.363.730 aandelen in
Golden Ocean Group Limited (“Golden Ocean”) (NASDAQ: GOGL & Euronext: GOGL) (wat overeenkomt met ongeveer
40,8%1 van de uitstaande aandelen en stemrechten van Golden Ocean en wat alle Golden Ocean aandelen omvat die
aangehouden worden door Hemen), voor een prijs van 14,49 USD per aandeel (de “Transactie”). De transactie zal niet
leiden tot een verplicht openbaar overnamebod of gelijkaardig aanbod in Bermuda, Noorwegen, de Verenigde Staten of
enig ander rechtsgebied.
Deze overname is in lijn met de strategische doelstelling van CMB.TECH om te diversifiëren, waarbij de Vennootschap
de intentie heeft om een lange-termijn aandeelhouder te worden van Golden Ocean en te investeren in een moderne
drogebulkvloot.
Alexander Saverys, CEO van CMB.TECH: "De overname van de aandelen van Hemen in Golden Ocean vertegenwoordigt
een belangrijke mijlpaal in de diversificatiestrategie van CMB.TECH. We kijken er naar uit om samen te werken met de
raad van bestuur, het management en de medewerkers van Golden Ocean om het bedrijf verder te ontwikkelen met
een focus op lange termijn groei en innovatie. Dit zullen we doen op de sterke fundamenten die Golden Ocean en Mr.
Fredriksen hebben uitgebouwd doorheen de jaren.

Voor zover de Transactie invloed zou kunnen hebben op de financieringsovereenkomsten van Golden Ocean, heeft
CMB.TECH een bankensyndicaat aangeduid om de huidige openstaande schuld van Golden Ocean geheel of
gedeeltelijk te herfinancieren.
Over CMB.TECH
CMB.TECH (in hoofdletters) is een gediversifieerde en future-proof maritieme groep. We bezitten en exploiteren meer
dan 150 zeeschepen: ruwe-olietankers, drogebulkschepen, containerschepen, chemicaliëntankers, offshore
windschepen & workboats. We bieden ook waterstof- en ammoniakbrandstof aan klanten, via eigen productie
of die van derden.
Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Antwerpen, België, en heeft kantoren in Europa, Azië, Verenigde Staten en Afrika.
CMB.TECH is beursgenoteerd op Euronext Brussels en de NYSE onder het tickersymbool CMBT.
Meer informatie is te vinden op cmb.tech
Over Golden Ocean
Golden Ocean Group Limited (“Golden Ocean”) is een rederij met registratie in Bermuda die gespecialiseerd is in het
vervoer van droge bulk. Per februari 2025, bestaat de vloot van Golden Ocean uit 91 schepen, met een capaciteit van
ongeveer 13,7 miljoen ton aan draagvermogen. De gewone aandelen van Golden Ocean’s zijn genoteerd op de Nasdaq
Global Select Market met een tweede notering op de Euronext Oslo Stock Exchange.
Meer informatie is te vinden op www.goldenocean.bm/.
19.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 971 972 973 974 975 976 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mrt 2025 17:35
Koers 8,630
Verschil +0,140 (+1,65%)
Hoog 8,800
Laag 8,545
Volume 31.563
Volume gemiddeld 31.320
Volume gisteren 26.622

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront