Politiek « Terug naar discussie overzicht

Wilders weer duidelijk winnaar!

1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

fred48 schreef:

hallo ruben ik heb je mail gehad en het is wel goed zo, zzzaaai heeft mijn naam niet gebruikt hij heeft mij er zelfs
op gewezen dat jullie dat gedaan hadden .
verder is er niets gebeurd en kan het voorval voor mij als afgehandeld beschouwen.

mvg

fred
Weten we in ieder geval dat privacy gevoelige info bij zaai veilig is:)
voda
0
quote:

Merded schreef:

[...]

Weten we in ieder geval dat privacy gevoelige info bij zaai veilig is:)
Zzzaai is een goede vent! Ook een fijne poster, én windmolen expert.
[verwijderd]
0
quote:

fred48 schreef:

hallo ruben ik heb je mail gehad en het is wel goed zo, zzzaaai heeft mijn naam niet gebruikt hij heeft mij er zelfs
op gewezen dat jullie dat gedaan hadden .
verder is er niets gebeurd en kan het voorval voor mij als afgehandeld beschouwen.

mvg

fred
Ok, heel fijn!

Ruben
[verwijderd]
0
Ja, goed berichtje van de moderator, dat had ik hem dus ook al gemailt, maar omdat ik nooit n reply kreeg

Maargoed, zo kan het ook

:)

Biertje danmaar

Hopelijk wordt ie nu ook wat minder streng:P
[verwijderd]
0
Nieuwe rechters in zaak Wilders bekend. Nu schijnt het neusje van de zalm te moeten aantreden.
Maar wat blijkt er is een al bevooroordeeld t.w.

Rechter" G. Janssen, bijbaan: Voorzitter Stichting Rechtsbijstand Asiel Amsterdam te Amsterdam vanaf 01-01-2000 (bron: Geen stijl). Het begint al weer lekker.

[verwijderd]
0
Ook eens een onderdeel van het jusitie apparaat

YouTube - Joop van Riessen - Wilders mollen.wmv
[verwijderd]
0
quote:

Merded schreef:

Je bedoeld jij hebt je vooroordeel al weer klaar.
waarschijnlijk net als deze rechter.
voda
0
PVV'er Lucassen opnieuw in opspraak
11 november 2010, 19:47 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Eric Lucassen van de PVV is donderdag opnieuw in opspraak geraakt. RTL Nieuws meldde dat hij in 2002 als sergeant bij de Koninklijke Landmacht is veroordeeld wegens ontucht met twee vrouwelijke ondergeschikten in opleiding tot een week militaire detentie.

Eerder deze week kwam naar buiten dat vroegere buren van Lucassen uit Haarlem tussen 2006 en 2009 herhaaldelijk aangifte tegen hem hebben gedaan bij de politie wegens bedreigingen en intimidatie.

[verwijderd]
0
ik neem aan dat de opmerking van merded voor mij was .
en ja ik denk dat de rechter al een vooroordeel heeft over de heer Wilders.
ik denk dat hij 1 van de 14 miljoen is .
ik neem aan dat jij ook een vooroordeel hebt tegen Wilders.
of niet?
een vooroordeel is een normaal menselijk mechanisme dat betekent dat je vooraf een situatie of persoon inschat.
dat voorkomt dat je in gevaar komt of teleurgesteld raakt.
niets zo menselijk als een vooroordeel.

mvg

fred
voda
0
Semi-regeringspartij PVV stuit in de wittebroodsweken van het nieuwe kabinet op wetten en praktische bezwaren die zij als 100% oppositiepartij tot dusver eenvoudig heeft kunnen negeren.

Dat overkomt elke politieke partij die de oppositiebankjes verruilt voor bestuurlijk pluche. Maar de confrontatie tussen droom en daad is bij de partij van Geert Wilders spannender dan anders, omdat de PVV in de oppositie zo ongeveer iedereen en alles in niet mis te verstane woorden onder vuur nam.

Neem bijvoorbeeld Europa. De PVV heeft een uitgesproken afkeer van 'Brussel'. Die plaatsnaam is voor de Partij voor de Vrijheid synoniem voor een logge bureaucratie die met ongebreidelde bemoeizucht en oekazes de nationale soevereiniteit ondermijnt. Repatrieer de macht uit Brussel naar Nederland, luidt het in het verkiezingsprogramma.

Sancties

Geheel conform deze geloofsbelijdenis sprak financieel woordvoerder Ronald van Vliet zich tegenover deze krant uit tegen automatische sancties die de Europese Commissie (EC) kan opleggen aan landen in de eurozone die niet voldoen aan de begrotingseisen in het Stabiliteits- en Groeipact. Wij willen zo weinig mogelijk macht voor Brussel, dus moeten de lidstaten beslissen of een land straf krijgt of niet, zei Van Vliet.

Afgelopen dinsdag bleek de PVV een draai van 180 graden te hebben gemaakt. In het debat waarin de Tweede Kamer met minister-president Mark Rutte terugblikte op de Europese Raad van regeringsleiders, schaarde PVV-Kamerlid Louis Bontes zich vierkant achter het standpunt dat de EC aan de knoppen behoort te zitten als er sancties moeten worden uitgedeeld. Politieke koehandel tussen met name de grote eurolanden leidt ertoe dat overtredingen ongestraft blijven, vindt nu ook de PVV.

Draai

Met deze draai lijkt de partij iets in te leveren van haar recht van spreken als Nederland door Brussel op de vingers wordt getikt, omdat ons land de regels niet goed heeft nageleefd. Die regels zijn namelijk niet ontsproten aan de Brusselse bureaucratie, zoals de PVV nu ook merkt. Ze zijn het uitvloeisel van afspraken die de lidstaten hebben gemaakt.

Dat geldt ook voor de regel, vanaf 1 januari, dat woningcorporaties hun huizen niet mogen verhuren aan huurders met een inkomen boven de euro 33.000 per jaar. Corporaties kunnen goedkoper geld lenen dan particuliere verhuurders. Dus doen zij private verhuurders oneigenlijke concurrentie aan als ze hun woningen verhuren aan huurders met hogere inkomens.

De PVV heeft zich steeds verzet tegen deze in haar ogen verfoeilijke inmenging van Brussel op de Nederlandse woningmarkt. Dat deed de partij ook in een debat met Piet Hein Donner, die als minister van Binnenlandse Zaken sinds drie weken ook over volkshuisvesting gaat. Donner zou Europa de oren moeten wassen, meende PVV-Kamerlid Eric Lucassen. Het akkoord dat zijn voorganger Eberhard van der Laan (PvdA) bereikte, was volgens hem het resultaat van schimmige onderhandelingen in Brusselse achterkamertjes.

Motie

Lucassen verzuimde echter een motie van de oppositie te steunen waarin Donner voor onderhandelingen werd teruggestuurd naar Brussel. Deze keer was er geen sprake van een plotselinge bekering, maar van opportunisme. De PVV-parlementariër verklaarde uit 'politieke overwegingen' zijn steun te hebben onthouden.

Lucassen volgde het voorbeeld van de grote roerganger Wilders. Die verklaarde bij de algemene politieke beschouwingen doodleuk dat hij in 2007 een motie van wantrouwen indiende wegens het dubbele paspoort van toenmalig staatssecretaris Nebahat Albayrak omdat hij het kabinet-Balkenende 4 zo snel mogelijk naar huis wilde sturen. Dat geldt niet voor de ploeg van Rutte. Dus weinig stampij over de dubbele nationaliteit van staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner.

De achterban van de PVV zal het kunnen waarderen. Windt er geen doekjes om als je draait, want dat doet elke politicus toch. Kom er dan liever eerlijk voor uit, zoals Wilders doet.

Opportunisme

Maar openlijk beleden politiek opportunisme kent zijn grenzen. Wilders, die wekelijks aanschuift voor een onderonsje met premier Rutte en vicepremier Maxime Verhagen, kan daarmee niet blijvend ontsnappen aan de omhelzing waarmee VVD en CDA zijn partij electoraal de wind uit de zeilen denken te nemen. Dat hoeft ook niet, want het sterke wapen van de PVV-leider zijn niet z'n daden - die heeft hij nog niet laten zien - maar zijn woorden. Woorden waarmee hij lucht geeft aan het ongenoegen dat leeft onder zijn kiezers en waarmee hij het debat telkens in de naar hem gewenste richting dirigeert.

En sterk staaltje daarvan was zijn opmerking bij de politieke beschouwingen dat de koningin geen deel moet uitmaken van de regering. Naast het goed ontvangen optreden van de nieuwe premier, wist Wilders zo de meeste aandacht te trekken - met een voorstel waarvan waarschijnlijk weinig meer wordt vernomen.

Wilders is doordrongen van de kracht van het woord. Hij was er bij toen zijn grote voorbeeld, Frits Bolkstestein, de VVD als fractieleider vanaf 1994 een stevig conservatief imago gaf. Dankzij deze rechtse buitenboordmotor kon de VVD ondertussen onbekommerd zaken doen met PvdA en D66 in het eerste paarse kabinet.

Laurens Berentsen is correspondent van Het Financieele Dagblad in Den Haag

voda
0
Door: Novum, Vernieuwd: 11-11-2010
Proces-Wilders blijft in Amsterdam

Copyright 2010, Novum

Proces-Wilders blijft in Amsterdam
(Novum) - De rechtbank in Amsterdam wil op korte termijn verder met het proces tegen PVV-leider Geert Wilders, met nieuwe rechters. Dat heeft de rechtbank donderdag bekendgemaakt.

De rechtszaak tegen Wilders ligt stil sinds vorige maand, toen de rechters van de zaak werden gehaald vanwege de schijn van partijdigheid. Dat gebeurde na een klacht van Wilders' advocaat Bram Moszkowicz. Het hele proces moet nu opnieuw worden gevoerd.

Er gingen stemmen op om de zaak te verplaatsen naar een andere rechtbank. Onder anderen Ernst Numann, lid van de Hoge Raad, bepleitte dat. Dat zou volgens hem beter zijn 'voor de rust in het land'.

De drie rechters in het proces-Wilders moesten op 22 oktober het veld ruimen. Ze hadden geweigerd de arabist Hans Jansen, die als getuige-deskundige had opgetreden, opnieuw te horen. De wrakingskamer van de Amsterdamse rechtbank oordeelde dat zij daardoor de schijn van partijdigheid hadden gewekt.

Moszkowicz had om wraking van de rechters gevraagd nadat bekend was geworden dat Jansen enkele maanden eerder tijdens een etentje had gepraat met Tom Schalken, lid van het Amsterdamse gerechtshof. Jansen verklaarde in de media dat Schalken hem tijdens het etentje had geprobeerd te beïnvloeden. Moszkowicz wilde hem daar in de rechtszaal over ondervragen, maar de rechters weigerden dat.

Het Amsterdamse hof had eerder bepaald dat Wilders
[verwijderd]
0
quote:

fred48 schreef:

ik neem aan dat de opmerking van merded voor mij was .
en ja ik denk dat de rechter al een vooroordeel heeft over de heer Wilders.
ik denk dat hij 1 van de 14 miljoen is .
ik neem aan dat jij ook een vooroordeel hebt tegen Wilders.
of niet?
een vooroordeel is een normaal menselijk mechanisme dat betekent dat je vooraf een situatie of persoon inschat.
dat voorkomt dat je in gevaar komt of teleurgesteld raakt.
niets zo menselijk als een vooroordeel.

mvg

fred
Tav Wilders, nee geen vooroordeel, maar wel een oordeel en dus mening adhv zijn kromme uitspraken.

En nee ik heb daar geen last van om dat ik wel eerst iemand wil kennen om te kunnen oordelen. Vooroordeel is niets meer dan het ontbrekken van die kennis, oftewel een ongefundeerde mening. Iets waar jij niet vies van bent, wel eerlijk dat je dat toegeeft.

Daarbij maak je een verwarring met intuitie, dat is iets wat vaak gevaar of teleurstelling voorkomt een vooroordeel veroorzaakt eerder precies het tegenovergestelde.
[verwijderd]
0
waar de rechters in nederland maanden mee bezig zijn [het oordeel over zijn uitspraken]hebt jij al gemaakt.

nog erger dus jij veroordeeld al iemand zonder kennis van zaken tenzij je meer weet dan de rechters in nederland?

fred
[verwijderd]
0
Sja er stond oordeel en mening, dat is in het Nederlands een andere betekenis dan een oordeel van de rechtbank en het veroordelen door die rechtbank.
Ik heb dus niet dezelfde macht als de rechter en je kan daarom ook niet mijn oordeel gelijk zetten aan een veroordeling van de rechterlijke macht. En ik heb zelf ook het woord veroordelen niet in de mond genomen.
voda
0
Rutte vertrouwt op oplossing Wilders
12 november 2010, 16:46 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Premier Mark Rutte heeft er ,,alle vertrouwen in'' dat PVV-leider Geert Wilders met een goede oplossing komt in de kwestie rond het PVV-Tweede Kamerlid Eric Lucassen, die in 2002 als sergeant en instructeur bij de landmacht is veroordeeld voor ontucht met twee ondergeschikten.

Rutte zei dat vrijdag na afloop van de ministerraad. Wilders beraadt zich sinds donderdagavond of de kwestie consequenties moet hebben voor Lucassen en zo ja welke. Rutte wilde vrijdag niet inhoudelijk reageren omdat het volgens hem een interne zaak voor de PVV is.

Rutte wees erop dat zich binnen elke politieke partij weleens moeilijke kwesties voordoen. ,,En dan helpt het niet als voorlieden van andere partijen commentaar leveren.''

voda
0
Benadeelde partijen Wilders: stappen tegen OM
12 november 2010, 17:34 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - Diverse minderhedenorganisaties willen stappen tegen het Openbaar Ministerie (OM) ondernemen om andere officieren van justitie op de zaak-Wilders te krijgen. De organisaties zijn zogenoemde benadeelde partijen in het proces.

Advocaat Henri Sarolea wilde vrijdag niet zeggen welke stappen worden voorbereid. Daarover overlegt hij in het weekeinde met zijn collega Ties Prakken en Mohamed Rabbae (Landelijk Beraad Marokkanen), zei Sarolea.

De organisaties waren van meet af aan niet blij met het OM, dat Geert Wilders niet wilde vervolgen voor zijn anti-islamuitspraken. Na de sepotbeslissing van justitie Amsterdam stapten ze naar het gerechtshof, waar ze zich beklaagden. Ze vroegen het hof het OM op te dragen de PVV-leider toch te vervolgen. Het hof gaf hen gelijk en Wilders wordt nu alsnog vervolgd.

1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
929,78  -4,64  -0,50%  25 feb
 Germany40^ 22.510,50 +0,45%
 BEL 20 4.398,80 -0,19%
 Europe50^ 5.463,82 +0,29%
 US30^ 43.615,60 0,00%
 Nasd100^ 21.088,60 0,00%
 US500^ 5.955,38 0,00%
 Japan225^ 37.967,30 0,00%
 Gold spot 2.916,65 +0,01%
 EUR/USD 1,0516 +0,44%
 WTI 69,05 -2,38%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +6,87%
CM.COM +4,81%
ForFarmers +3,39%
JDE PEET'S +2,74%
ASR Nederland +2,55%

Dalers

SBM Offshore -3,26%
INPOST -3,09%
ASMI -2,89%
EBUSCO HOLDING -2,89%
Aperam -2,80%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront