Emmen2019 schreef op 12 maart 2025 13:58:
Goedemiddag allemaal,
De laatste tijd ben ik hier niet veel geweest, deze week even een paar keer gekeken of er een directe oorzaak was dat de forse daling in de koers kon hebben veroorzaakt maar die is er niet, Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel gespeculeer is bij beleggers en shorters over de jaarcijfers en Q4 2024.
Ik heb persoonlijk nog niet echt een verwachting omtrent de cijfers morgen, wel schat ik zo in dat 2024 niet cijfermatig een positieve resultaat zal laten zien. Voor 2025 verwacht ik na de overname recentelijk ook niet echt een positief resultaat. Daarnaast zie ik het moment naderen dat de nieuwe CEO zal gaan bekendmaken dat Pharming stopt met proces naar de EMA wat betreft toelating in Europa van Joenja omdat dit medicijn daarvoor veel te duur is ( zie recentelijk een kanker medicijn wat niet zal worden vergoed 350,000 euro) . al met al verwacht ik pas in 2026 een sterkere omzet en Winst als Joenja dan echt gaat bijdragen in de Omzet en de Winst vanuit een dan sterkere Cash Positie kan dan ook rustig de verdere ontwikkeling van het overgenomen medicijn van Abliva plaats vinden. Voorlopig dus even doorbijten en wachten op een slecht nieuws pb van de nieuwe ceo aangaande de EMA schat ik in.
Met vriendelijke en nuchtere groet vanuit het mooie Drenthe Emmen