Pharming « Terug naar discussie overzicht

Pharming Maart 2025

1.179 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 » | Laatste
Triple A
2
quote:

TomvH schreef op 12 maart 2025 13:18:

[...]

Derde kwartaal hadden ze een omzet van ~75 Miljoen met een winst van 4.1 Miljoen USD. Dus het kan wel als de marges en de kosten meezitten.
Misschien eerst even een cursusje financiële rapportage volgen.

De WPA wordt berekend over de nettowinst na belasting (of in geval van Pharming een verlies) en niet zoals jij hier stelt over de operationele winst.

Over Q3 was het nettoverlies $ 1 miljoen. En over de eerste negen maanden van 2024 was het nettoverlies $ 14,7 miljoen.

Om op een jaarwinst van $ 6,6 miljoen (= WPA $ 0,01) uit te komen moet over Q4 een nettowinst van $ 21,3 miljoen zijn gemaakt. Dat is op zich al heel uitdagend, maar bij een jaaromzet van $ 280,75 miljoen (en Q4 dus $ 77 miljoen) volstrekt onmogelijk.

Als je een vraag stelt op het forum en vervolgens het antwoord gaat bestrijden, was je dus niet geïnteresseerd in het eerlijke antwoord.

-

PS: Zie nu dat je het over het kwartaalresultaat hebt met $ 80,5 miljoen omzet en $ 6,6 miljoen nettowinst. Dat zou misschien wel haalbaar zijn als er een heel positief valuta-effect is geboekt. Maar er zijn in Q4 wel juridische en zakenbankkosten gemaakt voor de overname. Dus ook dat wordt uitdagend.
Meester
2
Het lijkt er sterk op dat Pharming beleggers handelen op AANNAMES EN HOOP.

FEITEN daar draait het om. En de feiten liegen er niet om.

De koers is flink ingestort en dat heeft meerdere redenen.

HOPELIJK morgen een mooi jaar resultaat over 2024.
€URO-Trader
4
quote:

Meester schreef op 12 maart 2025 13:30:

De koers zegt eigenlijk al alles over het verloop van morgen.

Als grote investeerders een kans zien, stappen ze flink in.

Het lijkt er nu sterk op dat enkele particulieren een poging wagen, eigenlijk tegen beter weten in.
haha. De koers wordt zeker niet door Particulieren bepaalt, dat is een broodje Aap verhaal. Ten tijde van Corona kwam het bericht dat die Zwitser, buiten Pharming om, een onderzoekje deed naar Ruconest hieromtrent. De koers, die vloog van een Euro meer dan 33% omhoog, oo basis van dat flut persbericht. En al die andere persberichten. Conclusie, de grote durfkapitalisten, shorters, en consorten bepalen waar de koers staat, en zeker niet de kleine particulier man/vrouw/lgbtqi+.
Jupilerke
0
quote:

€URO-Trader schreef op 12 maart 2025 13:44:

[...]haha. De koers wordt zeker niet door Particulieren bepaalt, dat is een broodje Aap verhaal. Ten tijde van Corona kwam het bericht dat die Zwitser, buiten Pharming om, een onderzoekje deed naar Ruconest hieromtrent. De koers, die vloog van een Euro meer dan 39% omhoog, oo basis van dat flut persbericht. En al die andere persberichten. Conclusie, de grote durfkapitalisten, shorters, en consorten bepalen waar de koers staat, en zeker niet de kleine particulier man/vrouw/lgbtqi+.
Bij Pharming zijn dat wel de particulieren, helaas. Fomo, angst enz....
Braniek
0
quote:

€URO-Trader schreef op 12 maart 2025 13:44:

[...]haha. De koers wordt zeker niet door Particulieren bepaalt, dat is een broodje Aap verhaal. Ten tijde van Corona kwam het bericht dat die Zwitser, buiten Pharming om, een onderzoekje deed naar Ruconest hieromtrent. De koers, die vloog van een Euro meer dan 39% omhoog, oo basis van dat flut persbericht. En al die andere persberichten. Conclusie, de grote durfkapitalisten, shorters, en consorten bepalen waar de koers staat, en zeker niet de kleine particulier man/vrouw/lgbtqi+.
onderschat de impact niet op de koers van de kleine particuliere gokbelegger
Meester
1
Eerst nog maar zien of de winst word vastgehouden aan het eind van de dag.

Kleine 3% stijging is lachwekkend rond 14:00 uur.

Speculeren op een stijging, om vervolgens einde van de dag flink te dumpen.
Kwiirk
0
quote:

Meester schreef op 12 maart 2025 13:40:

Het lijkt er sterk op dat Pharming beleggers handelen op AANNAMES EN HOOP.

FEITEN daar draait het om. En de feiten liegen er niet om.

De koers is flink ingestort en dat heeft meerdere redenen.

HOPELIJK morgen een mooi jaar resultaat over 2024.
Mijns inziens zijn er geen redenen waarom het jaarresultaat mooi kan zijn. Handhaven Ruconest omzet zal mooi mee genomen zijn, maar met onzekerheid omkleed door introductie orale medicijnen. Joenja omzet een wat sterkere stijging dan voorgaande kwartalen zou mooi zijn, maar omzet Joenja kwartaal omzet nog klein is, heeft een wat sterkere stijging weinig effect. Nee, weinig spectaculairs te verwachten en dus ook weinig effect op de koers.
Emmen2019
2
Goedemiddag allemaal,

De laatste tijd ben ik hier niet veel geweest, deze week even een paar keer gekeken of er een directe oorzaak was dat de forse daling in de koers kon hebben veroorzaakt maar die is er niet, Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel gespeculeer is bij beleggers en shorters over de jaarcijfers en Q4 2024.

Ik heb persoonlijk nog niet echt een verwachting omtrent de cijfers morgen, wel schat ik zo in dat 2024 niet cijfermatig een positieve resultaat zal laten zien. Voor 2025 verwacht ik na de overname recentelijk ook niet echt een positief resultaat. Daarnaast zie ik het moment naderen dat de nieuwe CEO zal gaan bekendmaken dat Pharming stopt met proces naar de EMA wat betreft toelating in Europa van Joenja omdat dit medicijn daarvoor veel te duur is ( zie recentelijk een kanker medicijn wat niet zal worden vergoed 350,000 euro) . al met al verwacht ik pas in 2026 een sterkere omzet en Winst als Joenja dan echt gaat bijdragen in de Omzet en de Winst vanuit een dan sterkere Cash Positie kan dan ook rustig de verdere ontwikkeling van het overgenomen medicijn van Abliva plaats vinden. Voorlopig dus even doorbijten en wachten op een slecht nieuws pb van de nieuwe ceo aangaande de EMA schat ik in.

Met vriendelijke en nuchtere groet vanuit het mooie Drenthe Emmen
souni
0
quote:

Emmen2019 schreef op 12 maart 2025 13:58:

Goedemiddag allemaal,

De laatste tijd ben ik hier niet veel geweest, deze week even een paar keer gekeken of er een directe oorzaak was dat de forse daling in de koers kon hebben veroorzaakt maar die is er niet, Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel gespeculeer is bij beleggers en shorters over de jaarcijfers en Q4 2024.

Ik heb persoonlijk nog niet echt een verwachting omtrent de cijfers morgen, wel schat ik zo in dat 2024 niet cijfermatig een positieve resultaat zal laten zien. Voor 2025 verwacht ik na de overname recentelijk ook niet echt een positief resultaat. Daarnaast zie ik het moment naderen dat de nieuwe CEO zal gaan bekendmaken dat Pharming stopt met proces naar de EMA wat betreft toelating in Europa van Joenja omdat dit medicijn daarvoor veel te duur is ( zie recentelijk een kanker medicijn wat niet zal worden vergoed 350,000 euro) . al met al verwacht ik pas in 2026 een sterkere omzet en Winst als Joenja dan echt gaat bijdragen in de Omzet en de Winst vanuit een dan sterkere Cash Positie kan dan ook rustig de verdere ontwikkeling van het overgenomen medicijn van Abliva plaats vinden. Voorlopig dus even doorbijten en wachten op een slecht nieuws pb van de nieuwe ceo aangaande de EMA schat ik in.

Misschien morgen al een mededeling van de EMA, dat de Vries weer eens gefantaseerd heeft en dat Joenja in Europa niet wordt toegelaten. Een fantasie krijgt het uiterlijk van een leugen.
Man o man de koers zal hier mogelijk helemaal crashen.
Zelfs 500 miljoen omzet helpt dan geen zoete lieve gerritje meer.

Tiktoktiktok pharming...WAKE UP ( mag onderhand weleens gaan gebeuren voor de aandeelhouders en niet alleen voor de Vries en de board)
Natal
1
voda
1
quote:

Natal schreef op 12 maart 2025 14:28:

@Emmen : kankermedicijn : wel goedgekeurd maar niet vergoed? Welk land??
Misschien deze?

x.com/SP_Drenthe/status/1886770470457...
aextracker
2
quote:

fanaat schreef op 12 maart 2025 09:32:

Deze onheilsprofeet weet dat het misloopt met dit bedrijf. Dit fonds reageert vanzelfsprekend op al de ellende op de beurzen wereldwijd maar gaat ook mee met de resultaten van het bedrijf. Meestal zijn die negatief en heel soms een cent per aandeel. Met zulke resultaten kun je beter thuis blijven en dat gebeurt nu eindelijk.
Dit is geen beursfonds maar een hoop ellende waaraan morgen zeker geen einde komt.
Fanaat bereid je mentaal voor dat jouw koersverwachting a euro 0.60 noch failliessement aan de orde komt bij Pharming Group NV.
De gekunstelde koerscorrectie heeft het niveau bereikt vanaf waar de volgende rit omhoog gemanaged kan worden door de professionals.
Professionals die als geen ander weten (effectief) de dynamiek en emoties van de nederlandse publiekslieveling Pharming Group NV te bespelen en daar een degelijke vergoeding mee op te strijken.

Aandelen Pharming Group NV ?
Soms moet je ze hebben, soms ook even niet :).
Verwacht overigens dat Q4 2024 zowel qua omzet als resultaat een goed jaareinde bevestigd.
YTD 2024 zal verlieslatend zijn, doch significante verbetering vs. 2023. Pharming Group NV gaat gestaag verder op de weg om aanvullende PK's onder motorkap tot uiting te laten komen. 2024 biedt weer een mooi ijkmoment om naar evt. LT positie management te gaan kijken.
De consensus onder doverse Pharming analisten en redakties blijft onverhoopt ca. 300% groeipotentie benoemen o.b.v. de actuele koers...... laat het de helft worden.......

De instap afgelopen week rond koers euro 0.71 \ aandeel GAK was wederom een weloverwogen her-intreding !
aextracker
2
quote:

Emmen2019 schreef op 12 maart 2025 13:58:

Goedemiddag allemaal,

Ik heb persoonlijk nog niet echt een verwachting omtrent de cijfers morgen, wel schat ik zo in dat 2024 niet cijfermatig een positieve resultaat zal laten zien. Voor 2025 verwacht ik na de overname recentelijk ook niet echt een positief resultaat. Daarnaast zie ik het moment naderen dat de nieuwe CEO zal gaan bekendmaken dat Pharming stopt met proces naar de EMA wat betreft toelating in Europa van Joenja omdat dit medicijn daarvoor veel te duur is ( zie recentelijk een kanker medicijn wat niet zal worden vergoed 350,000 euro) . al met al verwacht ik pas in 2026 een sterkere omzet en Winst als Joenja dan echt gaat bijdragen in de Omzet en de Winst vanuit een dan sterkere Cash Positie kan dan ook rustig de verdere ontwikkeling van het overgenomen medicijn van Abliva plaats vinden.

Je verwachtingen zijn ontnuchterend laag Emmen2019 !
Al met al benoem je louter redenen bij dit fonds voor de komende jaren weg te blijven.
Of zit je de rit uit op de blaren :) ?
Heeft voorts idd weinig zin te gokken op - of het delen van de omzet en winst op dit forum.
Beter om gewoon geduld te hebben tot die cijfertjes gepubliceerd gaan worden.
Ik ben m.n. benieuwd naar de wijze waarop Fabrice Chouraqui zich de eerste 100 dagen gaat manifesteren.
Schat dat daar de grootste koerstrigger vandaan komt voor enige koersrichting.
antop
0
Woensdag 12 maart

0,690 voda
0,694 sportliefhebber
0,701 Marxsa thx
0,717 Jelmer
0,720 bezinteergebelegt
0,723 Rachelle
0,725 Angelique
0.727 Candell
0,731 limomilo feli winnaars
0,732 Hangklok (ja mooi op tijd toch)
0,740 gerardom

Zie hier de koersdoelen van sommige.Op dit forum kopje betaalde
TomvH
0
Nou zo te zien wordt het erop of eronder morgen. Of men weet meer en het zijn bagger cijfers/vooruitzichten, of men drukt de koers nog even voordat het morgen explodeert. Ik voorzie geen tussenscenario...
De amateur
0
quote:

Kwiirk schreef op 12 maart 2025 13:58:

[...]
Mijns inziens zijn er geen redenen waarom het jaarresultaat mooi kan zijn. Handhaven Ruconest omzet zal mooi mee genomen zijn, maar met onzekerheid omkleed door introductie orale medicijnen. Joenja omzet een wat sterkere stijging dan voorgaande kwartalen zou mooi zijn, maar omzet Joenja kwartaal omzet nog klein is, heeft een wat sterkere stijging weinig effect. Nee, weinig spectaculairs te verwachten en dus ook weinig effect op de koers.
Ik ben ook vooral benieuwd wat voor outlook ze zullen geven voor dit jaar.
1.179 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 mrt 2025 17:35
Koers 0,718
Verschil +0,008 (+1,13%)
Hoog 0,736
Laag 0,712
Volume 10.719.662
Volume gemiddeld 5.432.933
Volume gisteren 9.442.803

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront