Politiek « Terug naar discussie overzicht

Wilders weer duidelijk winnaar!

1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

AMT Watcher schreef:

Iemand hier wel eens de Qoran gelezen?
Niet enkel de koran er wordt wel meer niet gelzen, partijprogramma's bijvoorbeeld, of kamerstukken. Men komt veelal niet verder dan de telegraaf.
[verwijderd]
0
.

Alles wat Geert Wilders doet is zijn eigenwijze arrogantie en zijn pure onbeschaamde onwetendheid onthullen om zichzelf en zijn politieke partij, de Partij van de Vrijheid, te promoten die tegen de islamisering van Nederland is. In plaats van de Islam terecht te behandelen als een godsdienst van vrede (in vergelijking met de Koran leest het Oude Testament als een terroristische handleiding) en liever dan moslims te behandelen als individuen, maakt Wilders radicale beweringen zoals dat geen andere moslim moet worden toegestaan om naar Nederland te immigreren.

Terwijl "ons" en "hen" mogelijk aantrekkelijk zijn voor de meer primaire leden van onze samenlevingen, zoals voetbalfanaten, de megafonische uitzending van minachting en haat voor groepen van mensen draagt niet bij aan onze gemeenschappen te bouwen. In tegenstelling onderstreept de Duitse president, Christian Wulff, in zijn toespraak om de twintigste verjaardag van de hereniging te herdenken, niet slechts de noodzaak voor tolerantie maar om verder te gaan dan dat, het bouwen van een Duitsland dat groter en veel dieper is dan de geloofsbelijdenissen van de volkeren die zijn samenleving vormen.

Meer dan een kwestie van vrijheid van meningsuiting is het een kwestie van verantwoordelijkheid en door het beoefenen van zijn recht op vrijheid van meningsuiting creëert Wilders reacties die van invloed zijn op de vrijheid van anderen, daarmee is hij niet alleen onverantwoordelijk maar handelt op een dergelijke een manier ook doelbewust om haat te ontsteken. En dat is onwettig.

Door Timothy Bancroft-Hinchey.
[verwijderd]
0
quote:

zzzaai schreef:

.

Alles wat Geert Wilders doet is zijn eigenwijze arrogantie en zijn pure onbeschaamde onwetendheid onthullen om zichzelf en zijn politieke partij, de Partij van de Vrijheid, te promoten die tegen de islamisering van Nederland is. In plaats van de Islam terecht te behandelen als een godsdienst van vrede (in vergelijking met de Koran leest het Oude Testament als een terroristische handleiding) en liever dan moslims te behandelen als individuen, maakt Wilders radicale beweringen zoals dat geen andere moslim moet worden toegestaan om naar Nederland te immigreren.

door Timothy Bancroft-Hinchey.
punt 1 is het erg om tegen de islamisering van nederland te zijn?
punt 2 de islam is misschien een godsdienst maar met nare ideoligische trekjes.
punt 3 er staan rare dingen in de koran en dat is te rechtvaardigen omdat er in de bijbel ook rare dingen staan?

word eens wakker.
de islamisering van nederland is in volle gang en je mag er niets van zeggen.
ik vind dat we met de mensen die hier nu zijn moeten kunnen samenleven goedschiks of kwaadschiks maar ga het niet erger maken door er nog veel meer toe te laten .
vol is vol .
ik denk dat ik ook lid word van de club van 10miljoen.

fred
[verwijderd]
0
ik denk dat ik ook lid word van de club van 10miljoen. Ben ik al, maar heeft niks met koran of wilders of wat dan ook te maken, voor mij is het de belasting van natuurlijke bronnen van de aarde, die met minder mensen beter af is

Wordt eens wakker. Mogge Fred

1 ja, bovendien is dat niet het geval en zal nooit zover komen
2 Niet meer of minder dan andere geloven, daarom ben ik atheist
3 nee

Ik denk dat je de straat terreur van die jongeren los moet zien van die godsdienst, er staan meer nare dingen in het oude testament dan in de koran
[verwijderd]
0
zzaaii in 2012 zijn er meer niet westerse allochtonen in rotterdam dan autochtonen . de burgemeester heeft een marokkaans paspoort.
mag je dan niet spreken van islamisering .
alle kerken worden afgebroken en de moskeeen worden de grond uitgestampt ,mag je dan niet spreken van islamisering, de helft van de rotterdammers verstaat mij niet als ik nederlands spreek maar ik mag niet spreken van islamisering ,ik kon zelfs de stembiljetten van de pvda niet lezen omdat die in het arabisch waren, maar ik moet mijn mond houden over islamisering.

ik ben hier geboren en getogen [rotterdam] en herken soms mijn eigen stad niet meer.

ik weet dat het een kwestie is van aanpassen.
maar moet dat van mijn kant komen?

fred
[verwijderd]
0
Ja maar het beleid/bestuur van Rotterdam is gek, en den Haag ook
Duik ook eens in maffia uit de UK, die zie je niet zo, maar doen meer schade daar dan Marrokanen
Niemand heeft het daar over
[verwijderd]
0
zzaai ik woon in nederland met nederlandse problemen, wat heeft de maffia in de uk met de de problemen hier te maken .
als je in hartje rotterdam woont doet het probleem wat het dichtste bij is het meeste zeer .
hier blijven zzaaii ,onze problemen eerst .
de islamisering hoeft niet over criminelen te gaan die hebben we zelf ook ,het gaat om hele grote groepen mensen die een andere kijk op de wereld hebben dan de inheemse bevolking.
de autochtone nederlander moet zich daar ook op aanpassen ,daar ontkom je niet aan .
dat het daarbij ook tot meningsverschillen komt is niet meer als normaal.
maar ik ben toch van mening dat als je ergens naar toe emigreert dat je de taal leert en dat je je best doet om zoveel mogelijk mee te doen met de aldaar geldende gebruiken en regels .
en zzaaii dat zou jij ook doen als je emigreert naar het buitenland.
is ook niet meer dan fair tegenover het land wat jou wil opvangen en helpen en een toekomst bied.

fred
New dawn
0
@zaaii

De koran spoort aan tot geweld. De Bijbel niet.

Al die zaken die in het OT staat worden door de meeste Christenen niet meer opgevolgd. Je hebt het dan bv over de spijswetten en straffen. Dit heet de verlichting.
Het OT wordt "overruled" door het NT.

Het OT is oorspronkelijk joods bedoeld, met joodse historie.

Het NT universeel.

Het NT gebiedt geweldloosheid. De koran beslist niet.

De koran is niet alleen een geloof in de praktijk maar behelst ook economie, gedrag, sociale controle en zelfgekozen isolatie van andersdenkenen en veroordeling daarvan.

Het is niet passend in de westerse cultuur.
Daarom zal er toekomstig conflict ontstaan met mogelijk grote gevolgen.

Het hier naar toe halen van Mohameddanen was een volkenkundig experiment met negatieve gevolgen.

[verwijderd]
0
En een systeem, godsdienst of ideologie, dat alle aspecten van het leven wil beheersen en controleren, noemt men totalitair.
Ik begrijp dan ook niet dat men zich zo druk maakt over de vraag of de islam een godsdienst of ideologie is. Schijnprobleem.
New dawn
0
quote:

kees100 schreef:

Ik begrijp dan ook niet dat men zich zo druk maakt over de vraag of de islam een godsdienst of ideologie is. Schijnprobleem.
Je kunt een godsdienst in Nederland niet verbieden omdat er vrijheid van godsdienst is.

Een samenwerkingsverband of beweging binnen een democratie die totalitair is en dit ook nastreeft kan net zo als fascisme met de nazikenmerken worden verboden.

Ik denk daar de angel zit Kees.
[verwijderd]
0
Maar wat is nu 't verschil tussen godsdienst en ideologie? Ik zie dat niet.
En kan een ideologie met totalitaire kenmerken wel verboden worden en een godsdienst met dezelfde kenmerken niet? Dat is meten met twee maten.
[verwijderd]
1
quote:

Hmm schreef:

Je kunt een godsdienst in Nederland niet verbieden omdat er vrijheid van godsdienst is.
Ja, en daar is het onze Profeet nu precies om te doen, zoals blijkt uit zijn uit zijn verkiezingsprogramma:

"Verbied de koran
Geen moskee er meer bij
Alle islamitische scholen dicht
"

Alleen in dictaturen worden godsdiensten verboden.

Niet de islam in Nederland,
maar Wílders wil terug naar de Middeleeuwen.
[verwijderd]
0
quote:

Wim van Es schreef:

[quote=Hmm]
[/quote]
Ja, en daar is het onze Profeet nu precies om te doen, zoals blijkt uit zijn uit zijn verkiezingsprogramma:

"Verbied de koran
Geen moskee er meer bij
"

Denk dat kees dat ook bedoeld, dat Wilders streeft naar een totalitaire staat en dat de vraag of de islam een ideologie of religie is er niet toe doet.
[verwijderd]
0
quote:

Wim van Es schreef:

[quote=Hmm]
[/quote]

"Verbied de koran
Geen moskee er meer bij
"

verbied de koran dat zal niet lukken .
geen moskee er meer bij moet te doen zijn.
islamitische scholen dicht moet ook mogelijk zijn er zijn 96 verschillende nationaliteiten in nederland moeten die allemaal hun eigen school ?
heel simpel in nederland nederlandse scholen en in het kader van de intergratie moet dit ook mogelijk zijn .

of ben ik nu barbaars.

fred
[verwijderd]
1
Nogal ja.
Discriminatie op basis van godsdienst is nogal primitief.
Discriminatie op basis van levensovertuiging (ideologie zo je wilt) nog primitiever :-)

Ook nog in strijd met de grondwet, maar ja, daar tilt Wilders niet zo zwaar aan,
net als Fortuin eerder.

PS
"in nederland nederlandse scholen"???
De islamitische scholen nu in Nederland *zijn* Nederlandse scholen!
Tja, 't is moeilijk te begrijpen voor een PVV-er, maar toch echt waar :-)
voda
0
Door: Novum, Vernieuwd: 9-10-2010
Wilders: ik laat geen traan om afzeggen Yudhoyono

Copyright 2010, Novum

Wilders laat geen traan om Yudhoyono
(Novum) - Geert Wilders heeft fel gereageerd op het bericht dat de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono zijn bezoek aan Nederland afblies vanwege de PVV. "Wat de reden ook is dat Yudhoyono niet naar Nederland komt, ik zal er geen traan om laten. Hij verklaarde me eerder persona non grata in Indonesië", twitterde Wilders.

Het Nederlands Dagblad schreef zaterdag op basis van direct betrokkenen dat Yudhoyono het staatsbezoek annuleerde omdat hij problemen heeft met de anti-islam standpunten van Wilders. Het kort geding van de Zuid-Molukse regering in ballingschap (RMS) waarin werd geëist dat Yudhoyono gearresteerd zou worden, was slechts een aanleiding om de reis af te blazen. De echte reden zou Wilders zijn.

De Indonesische ambassadeur Habibie liet zich onlangs ook al kritisch uit over Wilders. Hij betichtte de PVV-leider van 'haatzaaierij', 'schreeuwen' en 'blaffen' en vroeg zich af of de PVV-stemmers niet lijden aan een 'angstpsychose'. Wilders reageerde hierop als door een adder gebeten en eiste dat demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen Habibie op het matje zou roepen. Verhagen deed dit, waarmee de kwestie uit de wereld leek. Het conflict lijkt nu echter weer op te laaien.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken wil niet reageren op het artikel in het Nederlands Dagblad, omdat dat gebaseerd is op anonieme bronnen. Ook op de uitlating van Wilders wordt niet ingegaan. Het ministerie laat weten er van uit te gaan dat het bezoek op een later tijdstip alsnog doorgang zal vinden.

Geert Wilders werd in 2008 tot persona non grata verklaard in Indonesië. Hij was niet langer welkom in het grootste moslimland ter wereld vanwege zijn film Fitna.
1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
929,78  -4,64  -0,50%  18:05
 Germany40^ 22.504,40 +0,35%
 BEL 20 4.398,80 -0,19%
 Europe50^ 5.465,89 +0,22%
 US30^ 43.618,90 +0,33%
 Nasd100^ 21.167,60 -0,93%
 US500^ 5.963,13 -0,39%
 Japan225^ 38.059,10 +0,08%
 Gold spot 2.907,02 -1,49%
 EUR/USD 1,0505 +0,33%
 WTI 68,91 -2,57%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +6,87%
CM.COM +4,81%
ForFarmers +3,39%
JDE PEET'S +2,74%
ASR Nederland +2,55%

Dalers

SBM Offshore -3,26%
INPOST -3,09%
ASMI -2,89%
EBUSCO HOLDING -2,89%
Aperam -2,80%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront