Politiek « Terug naar discussie overzicht

Wilders weer duidelijk winnaar!

1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ja, dat krijg je nu, de grootste dictator snoert ons zo de mond, door Wilders

Daarom moet deze heer ook minstens veroordeeld worden

Anders maken we Nederland onstervelijk belachelijk
[verwijderd]
0
quote:

Wim van Es schreef:

Nogal ja.
Discriminatie op basis van godsdienst is nogal primitief.
Discriminatie op basis van levensovertuiging (ideologie zo je wilt) nog primitiever :-)

Ook nog in strijd met de grondwet, maar ja, daar tilt Wilders niet zo zwaar aan,
net als Fortuin eerder.

PS
"in nederland nederlandse scholen"???
De islamitische scholen nu in Nederland *zijn* Nederlandse scholen!
Tja, 't is moeilijk te begrijpen voor een PVV-er, maar toch echt waar :-)
Het verschil word in Nederland aan geduid als witte of zwarte scholen

En daar gaat de integratie al mis.

Jammer maar het is wel de werkelijkheid

[verwijderd]
0
Blijkbaar weten jullie niets van scholen, er zijn er teveel soorten om op te noemen

Zijn ook europeesche scholen, daar gaan Italianen en grieken vaak heen als ze hierheen komen

Scholen voor kinderen van expats, scholen met een bepaalde reliegieuze overtuiging, het BARST van de scholen

Dus alleen Nederlandse scholen slaat nergens op
New dawn
0
quote:

kees100 schreef:

Maar wat is nu 't verschil tussen godsdienst en ideologie? Ik zie dat niet.
En kan een ideologie met totalitaire kenmerken wel verboden worden en een godsdienst met dezelfde kenmerken niet? Dat is meten met twee maten.
Ik denk er precies zo over, maar de meerderheid van de politiek en mogelijk aanhang niet. Ze raken dat heikelijke onderwerp niet aan. Het is een hete aardappel in hun politek correcte mond.
New dawn
0
quote:

Wim van Es schreef:

Discriminatie op basis van levensovertuiging (ideologie zo je wilt) nog primitiever :-)

Het is volstrekt vind ik legitiem om zowel een godsdienst als ook een levenovertuiging te discriminineren wanneer deze kenmerken heeft die totalitair, barbaars, mensonderdukkend, en racistisch is.

Het voormalige naziregime in de BRD was zo. Graf von Stauffenberg heeft getracht op meer dan discriminerende wijze hier wat aan te doen. Ik vind hem wat dat betreft een held.

In islamitische landen zijn bovengenoemde kemerken aanwezig.
[verwijderd]
1
quote:

Hmm schreef:

[quote=kees100]
Maar wat is nu 't verschil tussen godsdienst en ideologie? Ik zie dat niet.
En kan een ideologie met totalitaire kenmerken wel verboden worden en een godsdienst met dezelfde kenmerken niet? Dat is meten met twee maten.
[/quote]

Ik denk er precies zo over, maar de meerderheid van de politiek en mogelijk aanhang niet. Ze raken dat heikelijke onderwerp niet aan. Het is een hete aardappel in hun politek correcte mond.
Daarom slaat het ook nergens op dat wij scheiding van kerk en staat hebben, de politiek is doordrengt met christelijke normen en waarden(die laatste wat minder, als ik het partijaccoord zo lees)

Dus moet de SGP opzouten, het CDA opzouten, en alles wat maar een spoortje van geloof in zich herbergt moet UIT de politiek

Vind ik < wahahah goeie he
[verwijderd]
0
quote:

Prognose schreef:

[quote=Wim van Es]
PS
[/quote]
Het verschil word in Nederland aan geduid als witte of zwarte scholen
Bedoel je dan dat zwarte scholen geen Nederlandse scholen zijn?

Onthullend weer, die PVV-reacties.
[verwijderd]
0
Islamitische scholen staan inderdaad in Nederland en worden door de Nederlandse belastingbetaler betaald.
Maar daarom zijn het nog geen Nederlandse scholen.
Net zo min als een Nederlanse school in Iran nog geen Iranese school is, ja hij wordt er niet eens getolereerd.
[verwijderd]
0
quote:

Wim van Es schreef:

Nogal ja.

Ook nog in strijd met de grondwet, maar ja, daar tilt Wilders niet zo zwaar aan,
net als Fortuin eerder.

PS
ik weet dat deze onderwerpen politiek gevoelig zijn en dat er vaak krampachtig over word gedaan maar ik geef mijn mening over een bepaalt onderwerp en word dan gelijk gebrandmerkt met een Fortuin logo of een pvv stemmer .
ik heb nog minder problemen met de islam zelf dan met de mensen die zich geroepen voelen om deze ideologie te verdedigen.
de vaderlands liefde die een marokkaan of turk heeft en die zijn achtergrond niet wil opgeven krijgt van mij meer waardering dan die nep- nederlander zonder gevoel voor eigen cultuur en achtergrond .
als ik mag kiezen kies ik er voor om in een niet islamitisch land te wonen ,en zo erg is dat niet om dat veel islamieten daar zelf ook voor kiezen.

fred
[verwijderd]
0
quote:

fred48 schreef:

[quote=Wim van Es]
Nogal ja.

net als Fortuin eerder.

PS
[/quote]

ik weet dat deze onderwerpen politiek gevoelig zijn en dat er vaak krampachtig over word gedaan maar ik geef mijn mening over een bepaalt onderwerp en word dan gelijk gebrandmerkt met een Fortuin logo of een pvv stemmer .
ik heb nog minder problemen met de islam zelf dan met de mensen die zich geroepen voelen om deze ideologie te verdedigen.
de vaderlands liefde die een marokkaan of turk heeft en die zijn achtergrond niet wil opgeven krijgt van mij meer waardering dan die nep- nederlander zonder gevoel voor eigen cultuur en achtergrond .
als ik mag kiezen kies ik er voor om in een niet islamitisch land te wonen ,en zo erg is dat niet om dat veel islamieten daar zelf ook voor kiezen.

fred
Allemachtig Fred, ben ik her wéér met je eens. ;-)
voda
0
OM wil vrijspraak voor groepsbeleding Wilders
12 oktober 2010, 14:12 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders moet vrijgesproken worden van groepsbelediging van moslims en allochtonen. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dat dinsdag gezegd voor de rechtbank in Amsterdam. Het OM komt vrijdag met de uiteindelijke conclusie van een strafeis of eis tot vrijspraak.

De PVV-leider staat terecht voor groepsbelediging omdat hij de Koran met Mein Kampf heeft vergeleken. De officieren van justitie Birgit van Roessel en Paul Velleman vinden dat Wilders van belediging moet worden vrijgesproken omdat de uitlatingen betrekking hadden op de islam en de Koran en niet op moslims.

Naast groepsbelediging verwijt het OM de politicus aanzetten tot haat en discriminatie. Deze feiten komen vrijdag aan bod, als de officieren hun verhaal afmaken en hun eis bekendmaken.

voda
0
Wilders voor rechter gedaagd door imam Fawaz
12 oktober 2010, 13:00 | ANP
DEN HAAG (ANP) - PVV-leider Geert Wilders moet volgende week ook voor de rechter in Den Haag verschijnen. Imam Fawaz Jneid eist 55.000 euro van Wilders, omdat de politicus een fragment van een interview met Fawaz in Netwerk gebruikt heeft in zijn anti-koranfilm Fitna.

De zitting is volgende week woensdag voor de rechtbank in Den Haag. Wilders staat volgende week ook nog vier dagen voor de rechtbank in Amsterdam, waar hij terechtstaat wegens groepsbelediging en aanzetten tot haat en discriminatie.

Het conflict met de streng orthodoxe geestelijke Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag dateert van het voorjaar 2008. Wilders had een fragment van een Netwerk-interview met Fawaz gebruikt in Fitna. De imam stelde daarop dat zijn portretrecht is geschonden, dat Wilders onrechtmatig heeft gehandeld en dat hij in zijn goede naam en eer is aangetast.

[verwijderd]
0
Verloren stem
Geert Wilders heeft bewezen dat een stem op hem en zijn partij geen verloren stem is. Deze vraag heb ik een paar weken geleden wel opgeworpen. Wilders heeft ook bewezen dat hij in staat is te onderhandelen. Dat deed hij serieus en het heeft ook nog tot resultaten geleid.

Bovendien heeft hij overtuigend aangetoond dat hij als onderhandelaar in staat is om vertrouwen te wekken bij anderen, namelijk Rutte en Verhagen. Ze hebben hem vertrouwd. En ze vertrouwen hem wat het Regeerakkoord betreft nog steeds.

Ook was Wilders bereid om compromissen te sluiten. Geertofoben let op: nu is Wilders echt gevaarlijk. Hij streeft niet naar macht, maar naar invloed.

Nazificatie
Wat moeten nu de Geertofoben doen? De nazificatie is mislukt. Het lukte ze ook niet om Wilders als een acuut gevaar voor de moslims neer te zetten. Het angsthazerij-project tegen Widlers is ook mislukt. Ik kan lang doorgaan met Geertofobische mislukkingen.

De Geertofoben moeten zich nu maar eens gaan verdiepen in de drijfveren van mensen die op Wilders stemmen. Ze moeten zich zonder vooringenomenheid verdiepen in de zorgen van burgers. Dat moeten ze gaan doen. De vraag is of ze dat kunnen.

Afshin Ellian
voda
0
PVV wil geen boete meer tussen 120 en 130 km
14 oktober 2010, 15:14 | ANP
DEN HAAG (ANP) - De inkt van het regeerakkoord is nog nat, maar de PVV wil meteen boter bij de vis. De partij wil snelheid in twee opzichten.

Raymond de Roon wil van het nieuwe kabinet weten of mensen die tussen de 120 en 130 kilometer rijden op wegen waar je straks ook echt 130 km mag, in die tussenperiode nog een boete moeten betalen als ze worden 'betrapt'.

Ook vraagt De Roon zich af of reeds opgelegde boetes kunnen worden ingetrokken.

voda
0
'Wilders zette niet aan tot haat'
15 oktober 2010, 14:38 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders heeft niet aangezet tot haat tegen moslims met uitspraken in onder meer de Volkskrant en De Pers.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag betoogd dat geen van de uitspraken waarvoor de PVV-leider terechtstaat, voldoet aan alle criteria voor aanzetten tot haat. Het OM heeft vrijspraak gevraagd voor dit onderdeel. Later op de dag spreekt het OM zijn eis uit bij de rechtbank in Amsterdam.

Bij geen van de uitlatingen komt het OM tot de conclusie dat Wilders een 'conflictueuze tweedeling' schetst. Dat is een situatie waarbij moslims dusdanig in diskrediet worden gebracht dat andere groepen tegen hen in actie komen. Dat kan een bedreiging vormen voor de rust in de samenleving, aldus het OM. Het OM heeft steeds de context van de uitlatingen mee laten tellen.

Discriminatie

De meeste uitspraken voldoen wel aan een aantal criteria, sommige zijn op zichzelf wel te zien als aanzetten tot haat. Maar telkens zorgde de context ervoor dat de uitlating toch niet strafbaar is, vinden de aanklagers Birgit van Roessel en Paul Velleman. Wilders zet bijvoorbeeld in een aantal uitspraken moslims tegenover de rest van de maatschappij. Uit de rest van de tekst wordt volgens het OM duidelijk dat wat hem dwarszit aan moslims, voortkomt uit de godsdienst islam. Het OM stelt dat dergelijke kritiek mag, als die gericht is tegen het geloof in plaats van tegen gelovigen.

Afgelopen dinsdag vorderden de aanklagers al vrijspraak voor groepsbelediging. Later vrijdag komt ook nog de beschuldiging van aanzetten tot discriminatie aan bod in het verhaal van het OM.

voda
0
OM: vrijspraak Wilders op alle punten
15 oktober 2010, 16:47 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders moet volgens het Openbaar Ministerie (OM) worden vrijgesproken van groepsbelediging en aanzetten tot haat en tot discriminatie wegens godsdienst en ras. Dat zijn alle punten waarvoor hij in Amsterdam terechtstaat.

Het OM vindt dat de PVV-leider met sommige uitspraken oproept tot discriminatie van moslims, maar hij is hiervoor niet strafbaar, omdat hij de uitlatingen in de context van het politieke debat heeft gedaan. Dinsdag zeiden de aanklagers al dat Wilders volgens hen niet strafbaar is voor groepsbelediging, omdat hij het in zijn uitspraken steeds over de islam heeft en niet over moslims.

Het OM had voor alle beschuldigingen criteria opgesteld waaraan de uitlatingen van Wilders moesten voldoen om strafbaar te zijn. Sommige uitspraken voldoen aan een aantal van deze criteria, maar geen enkele aan alle voorwaarden, aldus officieren van justitie Birgit van Roessel en Paul Velleman. Bij groepsbelediging vindt justitie dat Wilders het steeds duidelijk over de islam heeft en niet over de gelovigen, moslims. In een aantal gevallen geldt dat ook voor de uitspraken die zouden aanzetten tot haat en tot discriminatie.

[verwijderd]
0
En nu kijken of die bevooroordeelde rechter, toch nog een straf op druft te leggen.
Tevens zou ik Wilders willen adviseren om een behoorlijke schadevergoeding van de aangevers te gaan eisen. Zodat ze in de toekomst wel twee keer nadenken.
voda
0
Wilders: ik ben ontzettend blij
15 oktober 2010, 17:22 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders is ,,ontzettend blij'' dat het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag tot de conclusie is gekomen dat hij geen strafbare feiten heeft gepleegd met zijn uitspraken. De PVV-leider wees erop dat het al de tweede keer is dat het OM dit zegt; de eerste keer was toen het besloot Wilders niet te vervolgen. In opdracht van het hof in Amsterdam is dat alsnog gebeurd.

,,Ik beledig niet, ik zet niet aan tot haat, ik discrimineer niet. Het enige wat ik doe en zal blijven doen, is de waarheid spreken'', zei Wilders na afloop van de zitting in het Amsterdamse gerechtsgebouw.

Zijn advocaat Bram Moszkowicz toonde zich opgelucht. ,,Ik heb altijd rekening gehouden met een eis tot vrijspraak, maar ook met de mogelijkheid dat het OM op punten om een veroordeling zou vragen.'' Hij heeft niet het gevoel dat de aanklagers al het gras voor zijn voeten hebben weggemaaid. ,,Ik zal op punten bij het OM aansluiten, maar ik heb ook mijn eigen juridische visie op deze zaak.'' Een van de zaken waarop de advocaat komende dinsdag en donderdag wil ingaan, is dat het OM volgens de verdediging niet-ontvankelijk is in de vervolging van de politicus.

voda
0
PVV: staatssecretaris moet tweede pas wegdoen
16 oktober 2010, 15:52 | ANP
DEN HAAG (ANP) - PVV-leider Geert Wilders wil dat staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner (Volksgezondheid) afstand doet van haar Zweedse nationaliteit. Hij zal dat de CDA-bewindsvrouw vragen in een motie die hij zal indienen tijdens het debat over de regeringsverklaring, dat na het herfstreces plaatsheeft.

Wilders heeft dat zaterdag aan persbureau ANP laten weten. De PVV steunt het minderheidskabinet van VVD en CDA en heeft ook meegekeken naar de bewindspersonen die de twee partijen wilden benoemen. Hij zegt echter dat hij niet is geïnformeerd over het dubbele paspoort van Veldhuijzen. Zaterdag kwam naar buiten dat de staatssecretaris behalve de Nederlandse ook de Zweedse nationaliteit heeft. ,,Ik wist hier niks van'', aldus Wilders.

Hij benadrukt dat de PVV nog steeds vindt dat een dubbele nationaliteit van bewindslieden ,,erg ongewenst'' is, omdat dat volgens hem tot loyaliteitsproblemen en belangenverstrengeling kan leiden. Bij het vorige kabinet maakte Wilders een groot punt van de dubbele nationaliteit van de PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak.

In het debat in 2007 over de regeringsverklaring eiste Wilders hun aftreden, maar dat had volgens hem niets te maken met hun islamitische achtergrond. ,,Als de heer Aboutaleb een blonde kuif had gehad en een Zweeds paspoort, had ik nu precies hetzelfde gezegd'', zei hij destijds letterlijk. Wilders kreeg destijds geen enkele steun voor de motie van wantrouwen tegen de twee bewindslieden.

[verwijderd]
0
Duidelijk een goed standpunt, Je kan niet gedogen dat een bewind vrouw een dubbel paspoort heeft als je deze punten wil aanscherpen in je regeerakkoord.

Recht door zee en niet er omheen zeilen heren, Afspraak is afspraak

In het regeerakkoord van VVD en CDA staat dat buitenlanders straks pas definitief Nederlander kunnen worden „als afstand is gedaan van een of meer andere nationaliteiten waarvan afstand gedaan kan worden”. Rutte zei donderdag dat er geen afspraken zijn gemaakt over eventuele dubbele nationaliteit van bewindspersonen.

1.306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
929,78  -4,64  -0,50%  18:05
 Germany40^ 22.506,40 +0,36%
 BEL 20 4.398,80 -0,19%
 Europe50^ 5.465,94 +0,22%
 US30^ 43.617,90 +0,32%
 Nasd100^ 21.171,80 -0,91%
 US500^ 5.964,04 -0,38%
 Japan225^ 38.069,90 +0,10%
 Gold spot 2.906,42 -1,51%
 EUR/USD 1,0505 +0,34%
 WTI 68,79 -2,74%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +6,87%
CM.COM +4,81%
ForFarmers +3,39%
JDE PEET'S +2,74%
ASR Nederland +2,55%

Dalers

SBM Offshore -3,26%
INPOST -3,09%
ASMI -2,89%
EBUSCO HOLDING -2,89%
Aperam -2,80%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront